مجله مد و فشن

چه لباسایی در سال جدید از مد افتاده‌اند؟

هر سال لباس‌هایی مد می‌شوند و لباس‌هایی که مدتهاست ترند بودند را پشت سر می‌گذارند. بنابراین اگر می‌خواهید همیشه با مد پیش بروید لازم است بدانید چه لباس‌هایی را در سال جدید نپوشید و چه لباس‌هایی را جایگزینشان کنید. هرچند فراموش نکنید بخش مهمی از استایل و خوش لباسی شما به دانستن فرم اندامیتان بستگی دارد. بنابراین با شناسایی فرم بدن و دانستن اینکه چه لباس‌هایی در سال جدید از مد افتاده‌اند، می‎‌توانید عید امسال را با بهترین پوشش سپری کنید. با این مطلب از زینا استایلیش همراه ما باشید

لباس‌هایی که از مد افتاده‌اند و لباس‌هایی که می‌توانید جایگزین کنید

این لباس‌ها را نپوشید: لباس‌های جذب

شاید شما از جمله افرادی باشید که دوست دارید لباس‌های جذب بپوشید اما لازم است نکته مهمی را درباره این نوع لباس‌ها بدانید چرا که با روی کار آمدن و مد شدن لباس‌های بگ و گشاد، کم کم باید با پوشیدن هر روزه‌ی لباس‌های تنگ و چسبان خداحافظی کنید. هرچند این بدین معنا نیست که در میهمانی‌های خاص، پیراهن‌های تنگ و رسمی نپوشید اما برای استایل روزمره خود بهتر است به دنبال لباس‌هایی بروید که در تنتان آزادتر می‌ایستند.

خرید شلوار لی

خرید انواع شلوار لی دخترانه

لباس‌های اورسایز را جایگزین کنید

وقتی از لباس اورسایز یا بگ صحبت می‌کنیم منظورمان لباس‌هایی که برایتان بیش از اندازه بزرگ هستند نیست بلکه لباس‌هایی با استایل بگ لباس‌هایی هستند که متناسب با سایز و اندام شما بزرگ هستند و در تنتان بدفرم نمی‌ایستد. لباس‌های اورسایز بسیار راحت و آزادانه در اندام شما فرم می‌گیرند و در عین حال که خودتان احساس راحت‌تری خواهید داشت، استایل روزمره شما نیز متناسب‌تر و به روزتر خواهد بود.

این لباس را نپوشید: شومیزهای آستین زنگوله‌ای

آستین زنگوله‌ای مدلی از آستین است که از یک نقطه نزدیک به آرنج یا کمی پایین‌تر حالتی کلوش به خود می‌گیرد. به همین دلیل است که نام آستین زنگوله‌ای را برای آن انتخاب کرده‌اند. این مدل آستین مدتها مد بود و هنوز هم محبوبیت دارد اما در عین حال از جمله لباس‌هایی است که عمر خود را کرده و باید کنار گذاشته شود. شومیزهای آستین زنگوله‌ای در سال جدید دیگر مد نیستند. بنابراین اگر تصمیم دارید لباس جدیدی بخرید به این نکته توجه داشته باشید.

خرید شومیز سفید

خرید انواع شومیز مجلسی دخترانه

لباس‌های آستین پفی اورسایز را جایگزین کنید

اگرچه آستین‌های زنگوله‌ای ممکن است از مد افتاده باشند اما آستین پفی همچنان مد است و حتی مدل‌هایی با پف‌های بیشتر و اورسایز نیز یکی از ترندهای سال 2022 بوده‌اند. محبوبیت این مدل آستین از سال 1981 با لباس عروس پرنسس دیانا محبوبیت بالایی کسب کرد. آستین پفی توجه را به دستان و سرشانه جذب کرده و فرم جذاب‌تری به بالاتنه شما می‌بخشد.

این لباس را نپوشید: کت‌های تزیین شده

کت‌های تزیین شده گزینه‌های مناسبی برای یک استایل کژوال هستند و بسیاری از ما هنوز عاشق گلدوزی‌ها و تزیینات روی لباس هستیم. اما لازم است بدانیم این نوع لباس‌ها نیز از جمله لباس‌های از مد افتاده در سال جدید محسوب می‌شوند و بهتر است لباس‌های ساده‌تری را به کمد لباستان اضافه کنید. شاید یک کت تک رنگ ساده که می‌توان آن را با هر نوع لباسی ست کرد گزینه مناسب‌تری برای کمد لباستان در سال جدید باشد.

هرچند تزیینات و گلدوزی روی لباس به طور کلی کنار گذاشته نمی‌شوند. بعنوان مثال گلدوزی‌های روی لباس‌های جین یا تزیینات به روی شومیزهای سفید و ساده هنوز از جمله طرح‌های محبوب و به روزی هستند که می‌توانید استفاده کنید.

اسم شلوار لی

معرفی انواع شلوار لی با اسم

کت‌های پفی را جایگزین کنید

نکته قابل توجه درباره ترندهای سال 2022 لباس‌های اورسایز هستند. این مورد درباره کت‌ها و ژاکت‌های پفی صدق می‌کند که از زمستان امسال مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر اینها، کت‌ها و ژاکت‌های پفی در فصل زمستان گرمای بیشتری نیز دارند بنابراین گزینه بهتری برای مناطق سرد محسوب می‌شود.

این لباس را نپوشید: لباس‌هایی با فرم طبقه‌ای

طبقه‌ای یا لایه‌ای بودن لباس‌ها اغلب در فرم دامن یا آستین مشخص می‌شود. دامن‌های لایه‌ای و چند طبقه از جمله ترندهای محبوب سال‌های گذشته بودند اما مشکلی که دارند این است که سادگی و شیک بودن دامن‌های ساده راسته یا پفی را ندارند. علاوه بر اینها، اغلب چند رنگ هستند که استایل کردن آن نه تنها ساده نیست بلکه گاها ممکن است شما را شلخته نشان دهد. بنابراین بهتر است برای سال جدید به دنبال دامنی بروید که ظاهر شسته رفته‌تری داشته و متناسب با اندام و استایل شخصی شما قابل ست شدن باشد.

انواع دامن

معرفی انواع دامن

لباس‌هایی با یقه مربعی را جایگزین کنید

سال گذشته لباس‌هایی با یقه‌های بلند مورد توجه قرار گرفته بودند اما در سال جدید با بلند شدن لباس‌ها و ساده‌تر شدنشان، مدل یقه مربعی بیشتر ترند است. در کنار این مدل یقه، بقه V هم هنوز مد است و می‌تواند گزینه خوبی برای لاغرتر نشان دادن اندام باشد.  

شومیز یقه مربع

این لباس را نپوشید: لباس‌های سرشانه باز

لباس‌هایی که سرشانه آن باز است از جمله لباس‌هایی است که بهتر است در سال جدید آن را کنار بگذارید چرا که شما را به استایل 20 سال پیش بازمیگرداند. بخصوص اگر فرم اندام شما مثلث برعکس است و بالاتنه درشتی ندارید، لباس‌های سرشانه باز برایتان مناسب نیست چرا که شانه‌های شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

لباس‌هایی با سرشانه برجسته را جایگزین کنید

یکی از مدل‌هایی که در سال جدید محبوبیت بالایی کسب کرده است لباس‌هایی با سرشانه برجسته و بزرگ است. این مدل لباس‌ها فرم اندام شما را نیز تغییر می‌دهد و شما را چهارشانه‌تر نشان می‌دهد. سرشانه بزرگ برای انواع کت‌ها به کار گرفته می‌شود و آن‌ها را اورسایز نشان می‌دهد که همان استایلی است که در سال جدید بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این لباس را نپوشید: استایل سراسر جین

پوشیدن کت و شلوار جین از جمله استایل‌های محبوب در اوایل سال 2000 بود و تا مدتها همچنان مد بود و در استایل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما دیگر این مدل استایل کردن دارد محبوبیتش را از دست می‌دهد و زمان آن رسیده که استایل سراسر جین را کنار بگذارید و لباس‌های جین خود را به شکل دیگری استایل کنید تا هم بیشتر روی مد باشد و هم قدیمی به نظر نرسد.

لباس‌های چهارخانه را جایگزین کنید

طرح چهارخانه یک طرح همیشگی و کلاسیک است که هیچوقت از مد نمی‌افتد. این طرح اگرچه هیچوقت کنار گذاشته نشد اما با رنگ‌های متنوع و جدیدی روی کار آمد که موجب شد بتوانید در استایل‌های مختلف از آن کمک بگیرید. کت و شلوار چهارخانه، یک پیراهن چهارخانه یا حتی شلوار با این طرح می‌تواند انتخاب مناسبی برای داشتن یک استایل شیک و مدروز در سال جدید باشد.

این لباس را نپوشید: طرح‌های پوست (همانند پلنگی)

اگرچه طرح‌های پوست حیوانات جذابیت خاصی برای بسیاری از افراد دارد اما کم کم باید با اینکه یک لباسی بپوشید که سراسر چنین طرح‌هایی دارد خداحافظی کنید. اگر هم تمایل به استفاده از چنین طرح‌‌هایی دارید بهتر است یک اکسسوری یا بخش کوچکی از لباستان را در این طرح انتخاب کنید چرا که سراسر طرح پلنگی یا سایر نقش‌های حیوانات دیگر از مد افتاده و شما را قدیمی نشان می‌دهد.

لباس‌های براق و متالیک را جایگزین کنید

لباس‌های متالیک و براق به دهه 90 باز میگردند اما مجدد مد شده‌اند و یکی از ترندهای سال جدید محسوب می‌شوند. در این دسته بندی می‌توانید لباس‌های پولکی را نیز قرار دهید چرا که به همان اندازه براق و جذاب هستند و مجدد راهی به دنیای مد پیدا کرده‌اند. یک تاپ متالیک را می‌توانید با شلوار جین بپوشید یا یک شلوار متالیک را با یک شومیز ساده استایل کنید تا هم متفاوت باشید و هم به زیبایی بدرخشید.

با زینا استایلیش همیشه به روز استایل کنید

دانستن اینکه چه لباس‌هایی مد است و چه لباس‌هایی را بهتر است  کنار بگذارید می‌تواند به شما کمک کند خرید بهتری نیز داشته باشید. اگر برای خرید لباس عید و استایل بهاره خود به مشاوره نیاز داشتید، با پر کردن این فرم می‌توانید با استایلیست زینا استایلیش به طور رایگان مشورت کنید تا در انتخاب لباس مناسب اندام شما و مد روز به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *