مجله مد و فشن

برای هر مدل یقه چه اکسسوری استفاده کنیم؟

انتخاب اکسسوری بر اساس مدل یقه

اکسسوری‌ها تکمیل کننده استایل هستند که باید با دقت و توجه آن‌ها را انتخاب کنید. اما آیا می‌دانید برای انتخاب اکسسوری باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در این مقاله از زینا استایلیش به شما خواهیم گفت با توجه به مدل یقه لباستان چه مدل گوشواره و گردنبندی استفاده کنید و موهایتان را به چه شکل استایل کنید.

انتخاب اکسسوری بر اساس مدل یقه

یقه هفت (V- Neckline)

مدل یقه هفت یکی از محبوب‌ترین مدل‌هاست که برای هر استایل و فرم بدنی مناسب است. این مدل یقه موجب می‌شود بالاتنه شما بلندتر دیده شده و صورت و گردنتان باریک‌تر به نظر برسد. به همین جهت یقه هفت از جمله مدل‌هایی است که برای لاغرتر و کمرباریک دیده شدن استفاده می‌شود. برای تکمیل استایلتان با یک لباس یقه V بهتر است از گردنبند ساده با آویز بلند استفاده کنید که بیشتر ترقوه را نمایان کند. علاوه بر اینها گوشواره حلقه‌ای انتخاب مناسبی برای این مدل یقه است. فراموش نکنید مدل موهایتان نیز نقش مهمی در استایل شما دارد. اگر موهای بلندی دارید بهتر است آن را به یک طرف ببافید و به روی شانه بیندازید.

انتخاب اکسسوری بر اساس مدل یقه

یقه گرد (Round Neck)

یکی دیگر از مدل‌های یقه که بیش از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرد یقه گرد است. این استایل بالاتنه را برجسته نشان می‌دهد بنابراین بیشتر مناسب افرادیست که بالاتنه باریک و لاغری دارند. این مدل یقه بسیار ساده و همیشگی است برای اینکه بخواهید جلوه بیشتری به آن ببخشید از گوشواره آویزدار استفاده کنید چرا که این مدل گوشواره موجب می‌شود گردن شما بلندتر دیده شود. علاوه بر اینها، با توجه به مدل یقه که گرد و معمولا بسته است از چوکر یا گلوبند ساده استفاده کنید که مدل یقه را متفاوت‌تر نمایان کنید. اگر موهای کوتاهی دارید آن را پشت گوش بیندازید تا گوشواره و گردنبندتان نمایان شود و اگر موهای بلندی دارید آن را پشت سرتان سنجاق بزنید.

انواع شلوار لی دخترانه

معرفی انواع شلوار لی با اسم
انتخاب اکسسوری مناسب یقه گرد

یقه گردنبندی (Halterneck)

یقه گردنبندی به مدل یقه‌هایی گفته می‌شود که دور گردن پیچیده می‌شود و شانه‌ها آزاد هستند و موجب عریض‌تر دیده شدن سرشانه‌ها می‌شود. بنابراین این مدل یقه بیشتر برای تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به بسته بودن یقه و پیچیدن آن دور گردن، فضای کافی برای استفاده از گردنبند وجود ندارد بنابراین با این مدل یقه‌ها گردنبندی استفاده نمی‌شود یا اگر هم فضایی برای استفاده از گردنبند وجود داشت از یک گردنبند کوتاه گرد استفاده کنید. همراه با این مدل یقه بهتر است موهایتان را پشت سر ببندید و از گوشواره‌های دکمه‌ای یا حلقه‌ای کوچک استفاده کنید.

انتخاب اکسسوری بر اساس مدل یقه

لباس بدون بند (Strapless)

این مدل لباس‌ها یقه خاصی ندارند و محدوده سرشانه و گردن را نمایان می‌کنند. بنابراین همانند مدل یقه دور گردنی، این یقه نیز توجه را به سرشانه‌ها جلب می‌کند و تعادل بین میان تنه ایجاد می‌کند. همراه با این مدل لباس بهتر است موهایتان را از گردنتان جمع کنید و به سمت پشت سر قرار دهید. همچنین از گردنبند گرد و کوتاه استفاده کنید تا فقط ناحیه گردن را بپوشاند و خیلی آویزان قرار نگیرد. برای گوشواره بهتر است از گوشواره میخی و بدون آویز استفاده کنید و با قرار دادن موهایتان پشت گوش، توجه را به گوشواره جلب کنید.

انواع دامن

معرفی انواع دامن
انتخاب اکسسوری بر اساس مدل یقه

یقه قایقی (Boat Neck)

این مدل یقه به گردن نزدیک قرار می‌گیرد و موجب می‌شود گردن کوتاه‌تر به نظر برسد و علاوه بر اینها موجب عریض شدن سرشانه‌ها می‌شود. برای اینکه از پنهان ماندن گردن جلوگیری کنید بهتر است موهایتان را در صورت بلند بودن به پشت سرتان ببندید یا به حالت تاج دور سرتان ببافید تا هارمونی بین ناحیه گردن و سرشانه‌ها ایجاد شود. همراه با این مدل یقه از اکسسوری‌های ساده استفاده کنید، مثل گوشواره ساده و میخی و گردنبند با آویز کوچک و زنجیر نازک.

خرید شومیز مجلسی

خرید انواع شومیز زنانه
برای هر مدل یقه چه اکسسوری استفاده کنیم؟

یقه دکمه دار یا یقه شومیز (Button Up Neck)

این مدل یقه یک مدل کلاسیک است که می‌توانید برای انواع اندام‌ها به طرق مختلفی آن را استایل کنید. یقه دکمه دار این امکان را به شما می‌دهد یقه را باز و به صورت یقه V قرار دهید و در این صورت می‌توانید از گردنبند چشمگیر و پرزرق و برق استفاده کنید تا توجه به سمت یقه و گردن جذب شود. در صورت بستن یقه نیز می‌توانید از دستمال گردن به جای گردنبند استفاده کنید. بنابراین این مدل یقه برایتان گزینه‌های مختلفی خواهد داشت. این مدل یقه با موهای باز زیباتر می‌شود و برای گوشواره نیز از یک گوشواره میخی ساده و بدون آویز استفاده کنید تا استایلی شیک‌تر داشته باشید.

برای هر مدل یقه چه اکسسوری استفاده کنیم؟

یقه مستطیلی یا باز (Scoop Neck)

این مدل یقه بسیار شبیه به یقه گرد است با این تفاوت که به نسبت مدل یقه گرد بسیار بازتر قرار می‌گیرد و توجه را به گردن و ترقوه‌ها جلب می‌کند. بنابراین گردنبندی که می‌خواهید استفاده کنید باید طوری باشد که بسیار چشمگیر باشد. از گردنبندها و گوشواره‌هایی استفاده کنید که بلند هستند و آویز دارند. این مدل اکسسوری موجب می‌شود گردن و بالاتنه شما بلندتر دیده شود. همچنین بهتر است همراه با این مدل یقه، موهایتان را نیز به جلوی سر بریزید تا توجه به باز بودن یقه کمتر شود.  

خرید شلوار لی دخترانه

خرید شلوار لی دخترانه با بهترین قیمت
برای هر مدل یقه چه اکسسوری استفاده کنیم؟

چند نکته درباره انتخاب اکسسوری:

  • از اکسسوری‌های ساده برای لباس‌های طرح‌دار استفاده کنید.
  • حتی جنس لباس نیز باید در نظر گرفته شود. برای لباس‌هایی که پارچه شل و افتاده‌ای دارند اکسسوری‌های رنگی و آویزدار استفاده کنید و پارچه‌های سفت و ایستاده را با اکسسوری‌های ساده‌تر استایل کنید.
  • رنگ اکسسوری را با توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید. برای پوست‌هایی که رنگ سردی دارند می‌توانید از رنگ‌های قرمز، بنفش و آبی استفاده کنید. همچنین جواهرات سفید برای پوست‌های رنگ سرد مناسب‌ترند.
  • رنگ گرم پوست با جواهرات زرد، نارنجی و سبز زیباتر هستند و همچنین بهتر است از طلای زرد استفاده شود.
  • همچنین رنگ طلایی با موهای تیره‌تر جذاب‌تر است هرچند منعی برای استفاده آن در کنار موی بلوند وجود ندارد.

با اکسسوری صحیح استایل کامل‌تری بسازید

جذابیتی که درباره دنیای مد وجود دارد این است که به راحتی می‌توانید با توجه به فرم اندامیتان و چند نکته استایلی، لباس‌هایتان را به زیبایی به تن کنید و استایل شیک و جذابی بزنید. شاید نتوان به این نکات گفت قوانین دنیای مد، بلکه نکات ساده و کاربردی هستند که به شما کمک می‌کنند بهتر لباس بپوشید. زینا استایلیش به شما یاری می‌رساند تا هوشمندانه‌تر استایل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *