مجله مد و فشن

شلوار واید لگ

شلوار واید لگ چیست؟

شاید از خود بپرسید واید لگ چیست؟ نحوه‌ی ست کردن آن چگونه است؟ چه تفاوتی با دیگر انواع شلوارهای جین دارد؟! شلوارهایی هستند که در دهه‌ی 70 بسیار رواج داشتند و بعد از سال‌ها مجدد وارد بازار شدند. این سبک شلوارها گشاد، آزاد، راحت و مناسب استفاده در فصل‌های بهار و تابستان هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل‌ها با زینا همراه باشید.

شلوار واید لگ (Wide Leg) چیست؟

شلوار واید لگ
شلوار واید لگ

بهتر است بدانید که امروزه شاهد مدل‌های مختلفی از شلوارهای جین در بازار هستیم که هر کدام به نوعی ترند شده و براساس سلیقه‌های افراد استفاده می‌شوند. شلوار واید لگ یا راسته گشاد شلواری است که در قسمت کمر و باسن جذب است و هر چه به سمت پایین می‌رود (ران‌ها، زانو و دمپا) گشادتر می‌شود. به‌صورت خودمانی اگر بخواهیم بگوییم منظور از شلوار واید لگ همان شلوار دامنی است. در حال حاضر شلوارهای گشاد جای خود را به شلوارهای جذب داده‌اند و بسیار پرطرفدار شده‌اند.

شلوار مازراتی

معرفی شلوار مازراتی و انواع مدل آن

تفاوت شلوار واید لگ با شلوار بگی و دمپا گشاد

شلوار واید لگ یا دمپا گشاد
آیا شلوار واید لگ همان دمپا گشاد است؟

همان‌طور که گفته شد شلوار واید لگ به شلوار دامنی معروف است. این شلوارها در جنس‌های مختلف مانند واید لگ جین یا پارچه‌ای طراحی و تولید می‌شوند و البته با اندازه‌های قدی متفاوت، یعنی 90 سانتی‌متری یا حتی کمتر از 90 که بالاتر از قوزک پا یا بر روی ساق پا قرار می‌گیرد. به دلیل گشادی و راحتی ممکن است با شلوار بگی و دمپا گشاد اشتباه گرفته شود؛ بنابراین می‌توان گفت که یکی از تفاوت‌های آن‌ها این است که شلوار واید لگ نسبت به شلوار بگی و دمپا گشاد، آزادتر و خنک تر است و فاق بلندی نیز دارد. در‌حالی‌که شلوار بگی قد بسیار بلندی دارد و گشاد است به‌نحوی‌که پاچه‌های آن زیر انگشتان پا قرار می‌گیرد و هنگام پوشیدن کفش پاچه‌های آن چین می‌خورد.

شومیز سفید مجلسی

بهترین شومیز های مجلسی زینا استایلیش

انواع مدل شلوار واید لگ

به‌طور‌کلی می‌توانیم از بین محبوب‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های واید لگ به 4 مدل از آن‌ها اشاره کنیم.

1- شلوار جین واید لگ گشاد

شلوار واید لگ جین
شلوار جین واید لگ

شلواری است که با پارچه‌ی جین تولید می‌شود. در هر موقعیتی می‌توانید از آن استفاده کنید، چرا‌که استایل نیمه‌رسمی و اسپرت ایجاد می‌کند. در یک محیط دوستانه برای استایل اسپرت می‌توان آن را با یک تاپ ساده ست کرد. اگر می‌خواهید در محیط‌های رسمی از شلوار جین واید لگ گشاد استفاده کنید بهتر است با یک مانتو کتی ست کنید.

2- شلوار واید لگ سرهمی گشاد

لباس یا شومیزهای سرهمی یا ترکیب کت و شلوارهای زنانه واید لگ که همرنگ هستند، مدل هایی هستند که استایل جذابی از شما به نمایش می‌گذارند.

3- شلوار واید لگ مجلسی

شلوار واید لگ مجلسی
مدل های مجلسی شلوار واید لگ

علاوه‌بر شلوار واید لگ جین، شلوارهای واید لگ کتانی هستند که از رایج‌ترین و پرکاربردترین شلوارها محسوب می‌شوند. به راحتی می‌توانید در محیط‌های رسمی و اداری استفاده کنید و حتی با یک کمربند پارچه‌ای از جنس شلوار آن را به شلوار واید لگ مجلسی و شیک تبدیل کنید.

4- شلوار واید لگ پارچه‌ای راحت و گشاد

شلوار واید لگ راحت و گشاد
شلوار واید لگ راحت

برای مواقعی که در منزل هستید یک شلوار واید لگ پارچه‌ای می‌تواند حس راحتی را به شما القا کند. به دلیل داشتن بافت پارچه‌ای، نرم و نخی حس فوق‌العاده‌ای برایتان ایجاد می‌شود.

نحوه ست کردن مانتو با شلوار واید لگ

شلوار واید را می‌توان با هرنوع مانتویی ست کرد، ولی ترکیب مانتو جلو بسته کوتاه یا مانتو جلو باز بلند و حتی چاکدار یک ترکیب زیبایی است که استایل جذابی را برای شما ایجاد می‌کند. این را هم بدانید که پوشیدن مانتو جلو بسته بلند و گشاد با شلوار واید لگ اندام شما را چاق‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین ترکیب خوبی نخواهند بود.

نکات مهم قبل از خرید شلوار زنانه جین یا پارچه ای

قبل از خرید هر نوع شلواری، جین یا پارچه ای بهتر است به نکات مهم زیر دقت کنید.

  • اندازه‌های بدن خود را بدانید. به عنوان مثال اندازه دور کمر، قد پا و قد فاق مورد نظرتان.
  • فرم بدنی خود را بشناسید. (اندام مستطیل شکل، گلابی و…)
  • ریزه‌اندام هستید یا درشت‌اندام
  • قد کوتاهی دارید یا قد بلند
  • لاغر یا چاق بودن

همه این موارد در انتخاب درست شما تأثیرگذار خواهند بود.

ست کردن شلوار واید لگ

انواع شلوار جین

در ابتدا بهتر است بدانید که شلوارهای جین به لحاظ جنس، رنگ و طراحی از پارچه‌های متفاوتی تولید می‌شوند و در بازار به‌ فروش می‌رسند. نوع پارچه‌هایی که برای دوخت استفاده می‌شود عبارتند‌از: جین سنگشور، جین کتانی، جین کشی، جین کاغذی و جین ضخیم. در رنگ‌بندی‌های مختلف مانند: آبی تیره و آبی روشن، ذغالی، مشکی، قهوه‌ای و طوسی هستند. شلوارهای جین در طراحی و دوخت از تنوع بالایی برخوردار بوده و مدل‌های مختلفی دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.شما میتوانید زینا را برای خرید شلوار جین زنانه انتخاب کنید

کت شلوار زنانه جدید

معرفی انواع کت شلوار زنانه جدید

شلوار واید لگ (Wide Leg)

شلوار جین واید لگ
شلوار جین واید لگ

همان‌طور که گفته شد شلوارهای واید لگ از قسمت ران تا مچ پا کاملاً گشاد هستند. در اندازه‌های متفاوت قدی به صورت بلند، 90 و حتی کمتر از 90 نیز دوخته می‌شوند. به این نوع شلوار، شلوار دامنی یا راسته گشاد هم می‌گویند. 

شلوار جذب یا اسکینی (Skinny)

در دنیای مد شلوارهای جین جذب یا اسکینی طرفداران خاص خود را دارد. این مدل بسیار تنگ و چسبان بوده به‌طوری‌که هرچه به سمت ساق پا می‌رود تنگ‌تر می‌شود. برای افراد لاغر‌اندام مناسب است.

شلوار اسکینی

شلوار اسکینی یا جذب چیست؟
شلوار زنانه اسکینی فیت | شلوار اسکینی زنانه
جذاب ترین ست شومیز با شلوار جین اسکینی فیت

شلوار جین بوت کات (Boot Cut)

این نوع شلوارها از قسمت ران تا زانو چسبان هستند و از زانو تا قوزک پا کم‌کم گشاد می‌شوند.

شلوار جین راسته (Straight)

مدل شلوار جین راسته یک مدل کلاسیک و ساده است و فرد با پوشیدن آن احساس راحتی دارد و معذب نمی‌شود. چرا‌که عرض شلوار در قسمت زانو با عرض آن در قسمت دمپا کاملاً برابر است.

شلوار جین اسلش یا جاگر (Jogger Jeans)

این مدل از شلوار جین جزء جذاب‌ترین شلوارها هستند با کمر کشی و بنددار و دمپای کش‌دوزی شده. بدین‌صورت‌که بر روی قسمت ران‌ها آزاد است و در قسمت مچ پا تنگ و کش دوخت شده است. برای دوخت شلوار جاگر یا اسلش از پارچه‌های جین خنک و سبک استفاده می‌کنند.

بهترین مارک شلوار جین

کدام برند شلوار جین را بخریم؟

شلوار مام استایل (Mom Style)

شلوارهای مام استایل فاق بلندی دارند و پاچه‌های شلوار گشاد هستند.

شلوار جین ملوانی (Sailor)

شلوار جین ملوانی شبیه به شلوار دمپا گشاد و راسته گشاد هستند و به نوعی طراحی و دوخت شده‌اند که در قسمت جلویی آن جیب و دکمه قرار دارد.

شلوار زاپ دار یا زخمی

به دلیل داشتن پارگی در قسمت‌های جلویی شلوار به این نوع شلوارها، زاپ‌دار یا زخمی می‌گویند که البته از این پارگی‌ها رنگ پا دیده می‌شود. بین جوانان نیز طرفداران زیادی دارند.

شلوار زاپ دار چیست؟
معرفی انواع شلوار جین زاپ دار

نتیجه‌گیری

در این مقاله از زینا استایلیش به مدل‌های مختلف شلوار از جمله شلوار واید لگ پرداختیم. این نوع از شلوارها استایل و قد فرد را بلند‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. در دنیای امروز با وجود آنلاین‌شاپ‌ها و رواج خرید اینترنتی و نیز تنوع قیمت‌ها در انواع مدل‌های شلوار، خوب است که قبل از خرید، نوع پارچه، نحوه‌ی دوخت، اندازه و فرم بدن خود، مدل شلوار، برند و قیمت را مدّ‌نظر قرار دهید.در ضمن قسمت دسته بندی شلوار های زینا میتوانید به خرید شلوار زنانه بپردازید.

آخرین مطالب مجله زینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *