مجله مد و فشن

8 روش کلاسیک برای استفاده از روسری در استایل شخصی

استفاده از روسری در استایل

همه ما در کمد لباس‌هایمان چندین روسری و شال رنگارنگ داریم که همیشه سعی می‌کنیم فقط آن‌ها را با مانتو یا پالتوهایی که به تن می‌کنیم ست کنیم. اما روسری‌ها فقط پوششی برای حجاب نیستند بلکه از آن‌ها می‌توانید به روش‌های مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از زینا استایلیش می‌خواهیم به شما بگوییم و چطور از روسری به روش‌های مختلف استفاده کنید و در مراسم مختلف روسری را به استایلتان اضافه کنید.

8 روش استفاده از روسری در استایل

بستن روسری دور مچ دست

بستن روسری‌های کوتاه دور مچ دست یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از این روسری‌ها در استایل شخصیتان استفاده کنید. بعنوان مثال می‌خواهید یک رنگ خاص را به استایلتان اضافه کنید یا در روزهای سرد دستتان را گرم نگه دارید. بستن روسری دور مچ دست موجب می‌شود در استایل شما رنگ و جنس این روسری به چشم بیاید بنابراین ترجیحا از این روش زمانی استفاده کنید که سایر لباس‌هایتان رنگی خنثی یا ساده دارند تا استایلتان زیاد شلوغ نشود.

استفاده از روسری در استایل

بستن بعنوان هدبند

از روسری یا شال می‌توانید بعنوان هدبند استفاده کنید. روسری را همانند یک تل به روی سرتان ببندید. این کار به روش‌های مختلفی ممکن است، می‌توانید تمام موهایتان را با این مدل بستن بپوشانید یا فقط بعنوان یک هدبند از آن استفاده کرده و گره را در پشت گردن یا بالای سر ببندید.

استفاده از روسری در استایل

بستن روسری دور گردن

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های استفاده از روسری و شال در استایل شخصی بستن آن دور گردن است. اگرچه برای این استایل اغلب روسری‌های کوتاه و مخصوص بستن دور گردن وجود دارد اما همچنان می‌توانید از شال‌های بلند و روسری‌های سایزهای مختلف نیز در این روش استفاده کنید و استایلی خاص ایجاد کنید. اگر لباسی دارید که یقه آن باز یا دکلته است، بستن روسری دور گردن می‌تواند جذابیت و جلوه بیشتری به آن ببخشد.

استفاده از روسری در استایل

بستن روسری دور یقه لباس

در این روش برخلاف مدل قبلی که روسری دور گردن بسته می‌شد، روسری همانند کروات دور یقه لباس یا شومیز قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه روسری‌ها اغلب در طرح‌ها و رنگبندی متنوع وجود دارند بهتر است از آن‌ها زمانی استفاده کنید که می‌خواهید یک لباس را از سادگی خارج کنید. بعنوان مثال، انداختن روسری دور یقه یک شومیز سفید یا زیر یقه یک کت مشکی می‌تواند استایل متفاوت و جدیدی به شما ببخشد.

استفاده از روسری در استایل

انداختن روسری روی شانه

این کار با روسری‌های بلندتر نتیجه بهتری می‌دهد چرا که باز شدن روسری روی شانه شما موجب می‌شود طرح روسری دیده شده و رنگ‌های آن به چشم بیایند. بنابراین در این روش هم بهتر است از لباس تک رنگ یا ترجیحا سفید استفاده کنید تا روسری نه تنها جلوه بهتری داشته باشد بلکه استایل شما خیلی شلوع و بهم ریخته به نظر نرسد.

استفاده از روسری در استایل

استفاده از روسری لا به لای مو (موهای بسته شده)

از روسری می‌توانید برای بستن موهایتان به جای کش سر استفاده کنید. حتی در برخی مواقع برای اینکه استایل شیک‌تری به موها بدهند روی کش سر یک روسری را به شکل پاپیون یا گره ساده می‌بندند. این مدل یک سبک کلاسیک است که از سنت‌های قدیم آفریقایی نشات می‌گیرد. علاوه بر اینها، در برخی مواقع از روسری برای بافت مو استفاده می‌کنند بخصوص اگر موهای کمی داشته باشید بافتن مو با روسری موجب می‌شود موهای شما پرپشت‌تر دیده می‌شود.

استفاده از روسری در استایل

بستن روسری روی دسته کیف

یکی از روش‌های استفاده از روسری در استایلتان بستن آن روی دسته کیف است که این روزها بسیار به چشم می‌خورد. اگر یک کیف قدیمی دارید که می‌خواهید چهره جدیدی به آن ببخشید یا کاری کنید با استایل شما هماهنگی بیشتری پیدا کند می‌توانید یک روسری یا شال را دور دسته آن بپیچید یا به یک گوشه آن به شکل پاپیونی ببندید.

استفاده از روسری در استایل

بستن روسری بعنوان کمربند

می‌دانستید می‌توانید از روسری‌های بلند بعنوان کمربند استفاده کنید؟ برای این کار روسری را به شکلی باریک تا کرده و همانند یک کمربند به دور کمر یا روی شلوار می‌بندند. وقتی روسری در یک سمت گره می‌خورد و آویزان می‌ماند جذابیت بیشتری به استایل شما می‌بخشد بخصوص اگر لباس‌های تک رنگ و ساده بپوشید.

استفاده از روسری در استایل

انواع روسری را در استایل‌های مختلف امتحان کنید

همانطور که مشاهده کردید روسری فقط قرار نیست بعنوان حجاب استفاده شود و می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. از بستن بعنوان هدبند گرفته تا استفاده از آن روی سایر اکسسوری‌ها از جمله کمربند و کیف، یک روسری را می‌توانید به دفعات استفاده کنید و استایل‌های مختلفی با آن بسازید و در بسیاری از مواقع نیز استایل ساده را از سادگی و خسته کننده بودن خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *