مجله مد و فشن

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

دغدغه ست کردن رنگ‌ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. همین موجب می‌شود با داشتن لباس‌های رنگارنگ در کمد لباسشان، تصمیم بگیرند محتاطانه عمل کرده و لباس‌های سفید و مشکی را انتخاب کنند. اما نگران نباشید چرا که با دانستن این 10 قانون می‌توانید به راحتی لباس‌های رنگارنگ داخل کمدتان را استایل کنید و بپوشید.

10 قانون طلایی ست کردن رنگ‌ها هنگام لباس پوشیدن

1.      به رنگ پوستتان دقت کنید

 اولین قانون استفاده از رنگ‌ها در لباس پوشیدن توجه به رنگ پوستتان است. برخی از افراد در رنگ‌های گرم بهتر دیده می‌شوند و برخی دیگر در رنگ‌های سرد. این رنگ پوست شماست که مشخص می‌کند بهتر است رنگ سرد بپوشید یا رنگ گرم. با توجه به چرخه رنگ می‌توانیم رنگ‌ها را اینگونه توصیف کنیم: رنگ‌های گرم آن دسته رنگ‌هایی هستند که طیف رنگ قرمز یا نارنجی در آنها دیده می‌شود و رنگ‌های سرد آن‌هایی هستند که در قلب آن‌ها رنگ آبی به چشم می‌خورد.

حال که رنگ سرد و گرم را مشخص کردیم باید به سراغ این برویم که رنگ پوست شما کدام است. برای تشخیص اینکه رنگ پوست شما سرد است یا گرم این روش‌ها را امتحان کنید:

  • روش تشخیص رنگ پوست از طریق رگ: به رگ روی مچ دستتان زیر نور خورشید نگاه کنید. اگر رنگ آن سبز بود پوست شما رنگ گرم است و اگر به آبی یا کبودی یا بنفش نزدیک بود یعنی رنگ پوستتان سرد است.
  • روش تشخیص رنگ پوست از طریق فلزات: یک ساعت طلایی رنگ در یک دست و ساعت نقره‌ای رنگ در دست دیگرتان بپوشید. اگر رنگ نقره‌ای از نظرتان روی دستتان زیباتر بود، رنگ‌های سرد برای شما انتخاب بهتری خواهند بود. در غیر اینصورت رنگ‌های گرم می‌توانند برایتان مناسب باشند.

ممکن است هر دو طیف رنگی به رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد اما غیرممکن است که هیچیک از روش‌ها برایتان جوابگو نباشد و رنگ پوستتان را مشخص نکند.

2.      به تضاد طبیعی رنگ‌ها توجه کنید

تضاد یا کنتراست رنگ تفاوت بین روشنی و تیرگی رنگ‌ها است. هرچه تفاوت بین روشنی و تیرگی بیشتر باشد کنتراست آن بالاتر است. بعنوان مثال رنگ‌های مشکی و سفید رنگ‌هایی هستند که بالاترین کنتراست را نسبت به یکدیگر دارند. حال با توجه به این کنتراست‌ها می‌توانیم اینطور شما را راهنمایی کنیم:

اگر پوست روشن، مو و ابروی روشن یا بلوند دارید در دسته افرادی هستید که کنتراست رنگ پوستشان پایین است. شما در شلوارهای خاکی یا برنز، کت‌ آبی روشن یا تیشرت صورتی روشن زیباتر به نظر می‌رسید. به طور کلی لباس‌های رنگ روشن با شما هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

کنتراست متوسط افرادی هستند که موهای تیره، ابروی تیره و پوست گندمگون دارند. این افراد با شلوار آبی تیره و یک یقه اسکی نارنجی استایل زیبایی خواهند داشت. این افراد به راحتی می‌توانند لباس‌های تیره، روشن و متوسط به تن کنند اما در هر حال در رنگ‌های میانه بهتر به نظر می‌رسند.

افرادی که پوست روشن، مو و ابروی تیره دارند افرادی با رنگ پوست کنتراست بالا هستند. همچنین دقیقا خلاف این رنگ‌ها، پوست تیره و موی روشن، هم همینطور است. برای این افراد رنگ‌های خاکستری، تیشرت سفید یا پولیور قهوه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به طور کلی رنگ‌های پررنگ با این افراد همخوانی بیشتری خواهد داشت.

هرچند این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید در صورت داشتن پوست روشن رنگ تیره بپوشید بلکه راهنمایی است که کدام رنگ انتخاب بهتری است. در صورتیکه نگرانی بابت رنگبندی لباستان داشتید می‌توانید از این قانون پیروی کنید.  

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

3.      از رنگ‌های مونوکروم استفاده کنید

تعریف ساده مونوکروم استفاده از یک رنگ در طیف‌های مختلف است. برای مثال یک شلوار خاکستری، یک تیشرت خاکستری روشن، یک ژاکت ذغالی و کفش‌های خاکستری تیره یک ست مونوکروم هستند. در این استایل رنگ اصلی خاکستری است که در طیف‌های مختلف به کار گرفته شده است.

استایل مونوکروم می‌تواند مثل استایل خاکستری کاملا فاقد رنگ بوده یا یک رنگ اصلی و خاص همانند رنگ‌های قرمز یا آبی در آن دخیل باشند. اما معمولا توصیه می‌شود از رنگ‌های خنثی برای استایل مونوکروم استفاده کنید چرا که مونوکروم شدن رنگ‌های روشن و گرم نظیر زرد و نارنجی چالش‌های خاص خودشان را دارند . بهترین رنگ قهوه‌ای که می‌توانید برای استایل مونوکروم از آن استفاده کنید رنگ قهوه‌ای است. طیف‌های مختلف این رنگ شامل بژ، خاکی، قهوه‌ای تیره می‌شود که در کنار یکدیگر بسیار زیبا و جذاب دیده می‌شوند بخصوص در فصول سرد سال نظیر پاییز و زمستان. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، خاکستری، سفید، آبی و قهوه‌ای می‌شود.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

4.      از رنگ‌های آنالوگ کمک بگیرید

رنگ‌های آنالوگ رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها اغلب در سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند. در بین این سه گروه، رنگ‌های مختلفی قرار دارد. بعنوان مثال رنگ بنفش را در نظر بگیرید، رنگ سمت راست آن ترکیبی از آبی و بنفش و رنگ سمت چپ آن ترکیب بنفش و قرمز است. از این چرخه رنگ می‌توانید برای انتخاب رنگ‌های هم‌خانواده رنگی که به تن می‌کنید استفاده کنید. بنابراین اگر بعنوان مثال رنگ بنفش را رنگ اصلی لباستان انتخاب کردید می‌توانید از رنگ بنفش-آبی در کنار آن استفاده کنید.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

5.      رنگ‌های مکمل را با هم ترکیب کنید

رنگ‌های مکمل در چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند. این رنگ‌ها در کنار هم چشم نواز دیده شده و ترکیبی بوجود می‌آورند که موجب می‌شوند در جمع با درخشش بیشتری به چشم بیاید. هرچند انتخاب رنگ‌های مکمل برای همه راحت نیست بلکه نیاز به شجاعت بیشتری دارد. همچنین بهتر است یکی از دو رنگ مکمل بعنوان رنگ اصلی استفاده شود و رنگ دیگر کمتر دیده شود. بعنوان مثال رنگ آبی و نارنجی مکمل یکدیگرند و در کنار هم زیبا هستند ولی بعنوان مثال رنگ آبی را برای کت و رنگ نارنجی را برای کروات انتخاب کنید.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

6.      رنگ دلخواهتان را در استایلتان تکرار کنید

این نکته یکی از مهم‌ترین قوانین ست کردن رنگ در استایل است که خیلی‌ها به آن توجهی نمی‌کنند. استفاده از یک رنگ در استایل بسیار زیباست اما وقتی این رنگ به طور ساده در استایل تکرار شود زیباتر نیز خواهد بود. نیازی نیست حتما این رنگ چندین بار و خیلی واضح تکرار شود بلکه کافیست این رنگ در جای دیگری در استایلتان دیده شود. تکرار رنگ می‌تواند در اکسسوری‌های ریز نیز دیده شود. بعنوان مثال یک دستبند همرنگ کفشتان یا یک کمربند همرنگ کیف. این رنگ نباید به صورت رندومی استفاده شود بلکه برای تکرار آن باید هدف و بالانسی وجود داشته باشد.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

7.      بیش از 3 رنگ متفاوت در استایل خود نداشته باشید

این نکته به شما کمک می‌کند استایل رنگی زیبا و شیکی داشته باشید. استفاده از سه رنگ متفاوت در استایل کافیست. چرا که در نظر داشته باشید با توجه به قانون 6 باید یک یا دو رنگ از این رنگ‌ها را حداقل یک بار تکرار کنید تا هارمونی در لباس‌هایتان ایجاد شود. اگر تصمیم گرفتید که از سه رنگ برای استایلتان استفاده کنید، رنگ‌های سه گانه را انتخاب کنید. همانطور که از نامش پیداست، رنگ‌های سه گانه شامل رنگ‌هایی می‌شوند که در چرخه رنگ به طور یکسان در سه جهت روبروی هم قرار گرفته‌اند و یک مثلث متساوی‌الاضلاع ساخته‌اند.

لباس‌هایی که به این شکل استایل می‌شوند اغلب غیررسمی و برای مراسم ساده استفاده می‌شوند. برای استفاده از این قانون، از سه رنگ انتخابی، یک رنگ را رنگ اصلی انتخاب کنید و دو رنگ دیگر را با طیف کمرنگ‌تر و مقدار کمتر به کار بگیرید. یک شلوار قرمز، بلوز آبی و ژاکت زرد می‌تواند یک نمونه ترکیب سه گانه باشد.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

8.      رنگ‌های خنثی بهترین دوست شما هستند

رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی هستند که به آن‌ها اصطلاحا رنگ زمینی و طبیعی می‌گویند که معمولا رنگ‌های خاموش و غیر اشباع هستند. این رنگ‌ها شامل خاکستری، خاکی، مشکی، زیتونی، سفید، بژ، آبی تیره، آبی جین، و قهوه‌ای می‌شود.

ترکیب شلوار خاکستری و تاپ آبی تیره یک ترکیب خنثی و جذاب است. اگرچه این ترکیب رنگ زیاد دیده می‌شود اما معمولا ترکیبی امن و محتاطانه است که هیچ اشتباهی در آن رخ نمی‌دهد. همین موجب می‌شود راحت‌ترین انتخاب برای ست کردن رنگ لباس به شمار بیاید.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

9.      از اکسسوری استفاده کنید

جزییات در استایل شما به چشم می‌آیند، هرقدر هم کم باشند باز هم به لباسی که پوشیدید شخصیت نهایی را می‌بخشند. در اصل اکسسوری‌های ریز و درشتی که استفاده می‌کنید همانند ادویه به استایل شما رنگ و طعم می‌دهد. برای بهتر شدن استایلتان با این جزییات به رنگ و طرحی که انتخاب می‌کنید دقت کنید. بعنوان مثال از ساعت نقره‌ای با بند مشکی، انگشتر ساده مشکی و دستبند نقره‌ای توازن خاصی با یکدیگر دارند.

حداکثر چهار اکسسوری برای هر استایل خود در نظر بگیرید. این اکسسوری‌ها می‌توانند شامل انگشتر، ساعت، عینک، دستبند یا النگو، کلاه و اکسسوری‌های ریز دیگر شود. این چهار قطعه را با توجه به رنگ و سبک استایتان انتخاب کنید. این قانون با نکته شماره 6 نیز سازگار است. می‌توانید رنگی که برای اکسسوری‌ها انتخاب کردید را نیز دوبار تکرار کنید یا از رنگ لباستان برای یک یا دو اکسسوری استفاده کنید.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

10.  از رنگ‌های فصل کمک بگیرید

گاهی ممکن است تمامی قوانین گفته شده را به کار بگیرید اما باز به نظر برسد یک مشکلی در استایل شما وجود دارد. این نکته آخر را در بر می‌گیرد. یعنی ممکن است رنگ استفاده شده مناسب با فصل یا موقعیتی که در آن حضور دارید نباشد. بنابراین با توجه به اینکه در چه فصلی قرار دارید رنگ‌ها را انتخاب کنید. رنگ‌های ترند فصل پاییز و رنگ‌های ترند فصل تابستان با هم تفاوت‌هایی دارند که می‌توانند در استایل شما تغییر خاصی ایجاد کنند.

10 قانون ست کردن رنگ‌ها در استایل

زینا استایلیش راهنمای استایل شما

داشتن استایل رنگی کار دشواری نیست بخصوص اگر قوانین استفاده از رنگ‌ها در لباس پوشیدن را بدانید. با پیروی از این 10 قانون برای ست کردن رنگ لباس می‌توانید بدون دغدغه لباس‌های رنگی و شیک به تن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *