مجله مد و فشن

راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه

راهنمای استایل کردن افراد چهارشانه

اندام افراد با یکدیگر متفاوت است و همگی به دنبال آن هستند تا با انتخاب لباس‌های مناسب بر جذابیت هرچه بیشتر خود بکوشند. این امر زمانی میسر خواهد بود که هر شخصی بداند طبق چه اصولی می‌بایست لباس بپوشد. از جمله مواردی از این قبیل شناخت فرم اندام خود است که می‌بایست بدانید در کدام دسته بندی فرم بدنی قرار دارید. اگر اندام شما مثلث برعکس است یعنی شانه پهن‌تری نسبت به پایین تنه خود دارید یا به اصطلاح جزو افراد چهارشانه محسوب می‌شوید، این نکات را حین انتخاب لباس در نظر بگیرید.

اگر شانه پهنی داریم چه لباسی بپوشیم؟

جذابیت یک لباس زمانی آشکار ‌می‌شود که افراد بدانند در زمان پوشیدن لباس باید به چه نکاتی توجه داشت تا چنانچه ایرادی در اندام آنها وجود دارد مثل چاقی موضعی، قد کوتاه و… تمرکز از روی آن را بردارند و در همه حال استایل جذابی داشته باشند. همچنین یک لباس زمانی جذاب‌تر به نظر خواهد آمد که بدانیم بنا بر هر فرم از اندام خود چه نوع مدل یقه یا مدل آستین به ما بیشتر می‌آید.

در نظر داشته باشید داشتن شانه پهن و اندام مثلثی یک ایراد در اندام شما محسوب نمی‌شود بلکه در برخی موارد می‌تواند به شما کمک کند استایل جذاب‌تری داشته باشید. بنابراین نگران انتخاب لباس نباشید ما به شما خواهیم گفت چطور استایل کنید تا اندامتان متناسب و جذاب‌تر از آنچه است دیده شود.

انتخاب لباس برای افراد چهارشانه

ویژگی‌های اندام مثلث برعکس یا شانه پهن

افرادی که اندام مثلث برعکس دارند یعنی بالاتنه ای پهن و کمر و پایین تنه‌ای باریک‌تر از عرض شانه‌هایشان افراد چهارشانه یا شانه ‌پهن هستند. درنتیجه اگر که این افراد بخواهند همواره تعادل را در بدن خود هنگام لباس پوشیدن رعایت کنند باید لباس‌هایی را انتخاب کنند که باعث ایجاد تعادل در قسمت بالاتنه با پایین‌تنه آنها شود بدین ترتیب استیل جذابی خواهند داشت.

نکاتی که باعث افزایش جذابیت در افراد چهارشانه می‌شود

  1. اولین مورد توجه به رنگ لباس است. در هنگام انتخاب یک لباس، خانم‌های شانه ‌پهن می‌بایست به سراغ رنگ‌های تیره بروند یا رنگ‌هایی را انتخاب کنند که میزان رنگ تیره آنهادر قسمت بالاتنه بیشتر بوده یا لباس‌هایی که نسبت تیرگی رنگ بالاتنه آنها از پایین‌تنه‌شان بیشتراست. به این روش باعث می‌شوند عریض بودن شانه‌هایشان به چشم نیاید.  
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • افراد شانه ‌پهن باید در نظر داشته باشند که بخاطر فرم شانه‌هایشان همواره می‌توانند از لباس‌هایی استفاده کنند که در قسمت بازوها فضای بیشتری به لباس داده اند و سرشانه‌های لباس مدل خاص خود را دارد.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • به دنبال تاپ هایی با آستین‌های مدل cap باشید به این ترتیب می‌توانید به راحتی عرض شانه‌هایتان را پنهان کنید. آستین های کلاهی نسبت به سایر انواع پیراهن‌های آستین کوتاه کمتر برجسته هستند، اما برای هر فردی که شانه های پهنی دارد مناسب است.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • از پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ نیز غافل نشوید چرا که گزینه بسیار ایده‌آلی برای افراد شانه ‌پهن به شمار می‌آید. همچنین پارچه‌هایی با طرح خطوط مورب یا عمودی نیزبرای این افراد بسیار مناسب است.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • توجه به مدل یقه لباس زنانه بسیار حائز اهمیت است. در بین افراد با شانه‌های پهن برای جلوگیری از توجه افراد به سمت شانه راست یا چپ می بایست توجه آنها را به مرکز لباس جلب کرد. به این منظور لباس‌های یقه اسکوپی یا یقه هفت گزینه‌ای بسیار عالی برای آنها محسوب می‌شود زیرا باعث می‌شود بالاتنه آنها بلندتر به نظر آید.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • برای حفظ تعادل در اندام خود، لباس‌هایی با آستین‌های بلند بپوشید. به دنبال پیراهن یا بلوزهایی باشید که آستین های گشاد و راحتی مثل آستین مدل کیمونو دارند تا به خوبی شانه‌ پهن شما را بپوشانند. معمولا این سبک از لباس‌ها دارای یقه 7 ظریف هستند که به ایجاد تعادل با بقیه لباس شما کمک می کند. آستین های راگلان نیز گزینه عالی دیگری برای تکمیل تیپ بدنی شما هستند.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • از ژاکت‌‌ها و کت‌های بلند استفاده کنید. به طور کل تمامی لباسهایی که از خط کمر شما بلندتر و در راستای باسن شما قرار گیرند گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شوند چرا که باعث می‌شوند اندامتان کشیده‌تر به نظر آید. ترکیب یک کت اسپرت با شلوار راسته یا گشاد بسیار عالی خواهد بود.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • از جمله استایل‌های دیگری که برای هر نوع مراسمی می‌‌توانید استفاده کنید؛ پوشیدن یک شلوار گشاد یا شلوار بوتکات است که همواره به ایجاد ظاهری شیک و متعادل کردن اندام‌های بالا‌تنه و پایین‌تنه شما کمک می‌کند.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • از پوشیدن دامن‌های ماکسی چین‌دار یا دامن‌های فون بلند غافل نشوید که برای تناسب اندام افراد با شانه‌های پهن بسیار عالیست.معرفی انواع دامن در این مطلب.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  •  شلوارهای طرح دار، چهارخانه، راه راه و هر نوع شلوار جذابی که باعث شود با طرح و رنگ خود توجه را از شانه‌های پهن شما بردارد بسیار کارساز خواهد بود.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  •    برای ایجاد کردن ظاهری ظریف و باکلاس، می‌توانید از یک لباس با آستین‌های نهایتا سه ربع و نه خیلی بلند، قد لباس تا روی زانوی شما بوده و حتما دور کمر آن بسته شود استفاده کنید. این سبک از پیراهن‌ها ظاهری بسیار متعادل و در عین حال شیک ساخته و تیپ بدنی شما را به خوبی تکمیل می‌کند.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  • استفاده از اکسسوری‌های جانبی مثل گوشواره‌های جذاب و رنگی و یا گردنبندهای بلند. به طور کل هر نوع گوشواره یا گردنبندی که توجه سایرین را به خود جلب کرده و تمرکز را از روی شانه‌هایتان کاهش می‌هد.

خرید شومیز

بهترین شومیز های مجلسی زنانه با طرح و رنگ متنوع

راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه
  •  استفاده از دستمال گردن یا شال‌گردن که باعث افزایش جذابیت و بلندتر جلوه دادن بالاتنه شود. می توانید برای افزایش زیبایی استایل‌تان از دستمال‌گردن یا شالهای طرح‌دار و رنگی نیز استفاده کنید فقط بخاطر داشته باشید در هنگام ست کردن با لباس‌تان، از لباس‌های ساده و بدون طرح استفاده کنید تا همواره تعادل برقرار باقی بماند.
راهنمای انتخاب لباس برای افراد چهارشانه

لباس‌هایی که خانم‌های شانه‌ پهن نباید از آنها استفاده کنند

  1. این دسته از افراد بهتر است هیچگاه به سراغ لباس‌های خط‌دار افقی نروند چرا که باعث می‌شود عرض اندام آنها پهن‌تر به نظر آید.
  2. استفاده از اِپُل در هر نوع لباسی حتی در صورت مُد شدن آن برای خانم‌های شانه ‌پهن گزینه مناسبی نیست چرا که باعث می‌شود شانه‌های آنها از چیزی که هست عریض‌تر به نظر آید.
  3. اجتناب از پوشیدن لباس‌هایی که یقه آنها مدل قایقی است، زیرا بخاطر فرمی که دارد باعث می‌شود شانه‌ها پهن‌تر به چشم آیند. یقه های مدل گرد، دکلته  و بخصوص هفتی شکل گزینه های مناسب این افراد است.

سخن پایانی

اگر فرم اندامی شما با سایرین متفاوت است نگرانی نداشته باشید چرا که همه ما خاص هستیم و می‌توانیم از این خاص بودن بهترین استفاده را ببریم. برای استایل کردن مناسب فرقی نمی‌کند چه اندامی دارید، فقط کافیست برخی نکات کلیدی را رعایت کنید. دانستن این نکات به شما در بهتر استایل کردن کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *