مجله مد و فشن

راهنمای سایزبندی شلوار جین : چطور شلوار جین آنلاین بخریم؟

راهنمای سایزبندی شلوار جین

این روزها خرید آنلاین شلوار جین بیش از پیش محبوب شده است اما در عین حال این کار با چالش‌هایی همراه است چرا که با توجه به کات‌ها و برندهای مختلف، سایزها ممکن است کمی با هم متفاوت باشند و شما همیشه نتوانید سایز یکسانی خریداری کنید. اما زینا در این مقاله تصمیم دارد این کار را برای شما ساده‌تر کند و به شما کمک کند بتوانید با آگاهی و راحتی بیشتری نسبت به خرید آنلاین شلوار جین اقدام کنید.

 5 نکته برای خرید آنلاین شلوار جین

1.      دور کمر و دور باسن خود را اندازه بزنید

برای خرید آنلاین هر نوع شلواری، چه شلوار جین چه شلوار پارچه‌ای، داشتن اندازه‌های دور کمر، دور باسن و گاهی دور ران پا به شما کمک خواهد کرد شلوار بهتری مناسب و اندازه خودتان تهیه کنید. فقط کافیست متر برای اندازه گیری داشته باشید و این اندازه‌ها را به درستی بگیرید. اندازه دور کمر را از باریک‌ترین قسمت کمرتان بگیرید. بخصوص اگر شلوار فاق بلند می‌خواهید، داشتن این اندازه بسیار مفید خواهد بود. برخلاف اندازه دور کمر، اندازه دور باسن عریض‌ترین قسمت اندام شما خواهد بود.

اندازه گیری سایز دور کمر برای خرید آنلاین شلوار جین

2.      از جدول راهنمای سایز شلوار استفاده کنید

جدول سایزبندی شلوار جین بسیار کاربردی است چرا که به شما کمک می‌کند با توجه به سایزهایی که در قسمت قبل مشخص کردید بتوانید شلواری را انتخاب کنید که دقیقا سایز شماست. سایز دور کمرتان را تقسیم بر دو کنید و عدد به دست آمده سایز شلوار شماست. بعنوان مثال اگر دور کمر شما 72 باشد سایز شما 36 است. اما اگر با سایزی برخورد کردید که ما بین دو سایز مشخص شده بود، بهتر است به سایز باسن خود نیز دقت کنید.

اگر عدد به دست آمده سایز شما را 36.5 نشان می‌دهد اما شلوار سایز 36 و 38 موجود باشد، با توجه به نوع شلوار جین، مثلا اسکینی کشی و یا راسته، سایزتان را انتخاب کنید. بعنوان مثال شلوارهای اسکینی تا دو درصد سایز باز می‌کنند چون کشی هستند. بنابراین اگر شما کمی از 36 بزرگتر باشید هم می‌توانید سایز 36 بپوشید. اما شلوارهایی که جین ساده و بدون حالت کشی هستند بهتر است سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا هنگام پوشیدن شلوار به مشکل برنخورید.

3.      اندازه‌های شلواری که در حال حاضر دارید را مشخص کنید

یکی از بهترین روش‌های خرید شلوار جین به صورت آنلاین این است که سایز یکی از شلوارهای فعلیتان را با متر اندازه‌گیری کنید. شلواری را انتخاب کنید که به راحتی می‌پوشید و در آن احساس خوبی دارید. گاهی ممکن است این سایز کمی با سایزی که از اندام خودتان گرفته‌اید متفاوت باشد اما مشکلی نیست چرا که در نهایت مهم است که شلوار جینی که تهیه می‌کنید راحت باشد. برای اینکه اندازه کمر شلوار را بگیرید بهتر است نیمه کمر از پشت را اندازه بگیرید.

سایزبندی شلوار جین

4.      نوع شلواری که می‌خواهید بخرید را تعیین کنید

 همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، مدل شلوار در انتخاب سایز تاثیرگذار است. بعنوان مثال شلوارهای مام استایل حالت آزادتری دارند بنابراین به راحتی می‌توانید با داشتن اندازه سایز دور کمرتان این شلوارها را آنلاین خریداری کنید. شلوارهای اسکینی اغلب استرچ و چسبان هستند بنابراین باید آمادگی این را داشته باشید که پس از خرید این شلوارها در اولین پرو با کمی سختی مواجه شوید. اما با توجه به کشی بودن جنس این نوع شلوارهای بهتر است سایز بزرگتر از اندامتان تهیه نکنید چرا که پس از مدتی در تنتان جا باز کرده و گشادتر می‌شود.

شلوار اسکینی جین

5.      به توضیحات محصولات دقت کنید

برای خرید انواع لباس به صورت آنلاین به توضیحاتی که درباره آن‌ها در سایت نوشته شده دقت داشته باشید. کالاها بر اساس نوع جنس، قد و سایزی که دارند توصیف می‌شوند و این می‌تواند به شما ایده بهتری برای خرید بدهد. تصاویر قرار گرفته روی سایت با زوم بالا تهیه شده‌اند که کاربر بتواند بافت شلوار را به خوبی از نزدیک ببیند. بنابراین تصاویر را با زوم بالا ببینید و دقت کافی به روی رنگ، بافت و نوع جنس شلوار داشته باشید.

به توضیحات محصولات و سایزبندی شلوار جین دقت کنید

به نماد اعتماد الکترونیک سایت توجه کنید

در نظر داشته باشید با توجه به نشان اینماد به روی سایت‌های فروش، همیشه یک هفته فرصت برای پس فرستادن کالا خواهید داشت. بنابراین وقتی که کالا را تحویل گرفتید بلافاصله آن را تست کنید تا در صورت سایز نبودن بتوانید سریعا سایز دیگری انتخاب و جایگزین نمایید.

مراقبت‌های پس از خرید

فرقی نمی‌کند شلوار جین خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید یا حضوری، نحوه مراقبت‌ پس از خرید بسیار مهم است. اگر به درستی از لباس خریداری شده مراقبت کنید و شستشوی آن را طبق دستورالعمل انجام دهید می‌توانید سالیان سال آن را بپوشید.

به این نکات دقت کنید:

  • بهتر است همیشه شلوارها را پشت و رو در لباسشویی بیندازید.
  • برای شستشوی شلوار جین از دمای بالاتر از 30 درجه استفاده نکنید.
  • خیلی کم پیش می‌آید که شلوار جینی که تهیه می‌کنید چروک شود بنابراین معمولا نیازی به اتوکشیدن شلوار نخواهید داشت. اما اگر تحت شرایطی نیاز به اتو کشیدن بود هرگز از دمای بالای اتو استفاده نکنید و با پایین‌ترین درجه یا نهایت دمای 110 درجه شلوار جین را اتو بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *