مجله مد و فشن

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید

کدام فریم عینک مناسب فرم صورت شماست؟

مطمئنا توجه به سلامت چشم بر همه ما اثبات شده است. با نزدیک شدن به فصل تابستان نیاز به استفاده از عینک آفتابی بیش از پیش احساس می‌شود. اما می بایست قبل از خرید عینک آفتابی علاوه بر قیمت، رنگ، سایز و جنس آن به این مورد توجه کنیم که چه فرمی از عینک آفتابی به صورتمان بیشتر می‌آید. تا علاوه بر اینکه به سلامتی چشمانمان کمک می‌کند به شیک پوشی بیشتر و جذاب‌تر شدن صورت‌مان نیز کمک خواهد کرد. پس قبل از خریدن عینک به صورت اینترنتی یا به صورت حضوری و امتحان کردن انواع مدل‌ها، تنها کافیست با چند نکته آشنا شویم تا بدانیم کدام فریم عینک مناسب فرم صورت ماست. با زینا استایلیش فروشگاه لباس و اکسسوری زنانه همراه باشید.

پیش از خرید عینک آفتابی فرم صورتتان را بشناسید

اولین قدم قبل از اقدام به خرید عینک آفتابی این است که بدانید چهره شما چه فرمی دارد. اگر نمی‌دانید فرم صورتتان به کدام یک از اشکال هندسی شکل نزدیک‌تر است ما به شما ساده‌ترین روش را توضیح می‌دهیم. برای این کار تنها کافیست از یک عدد ماژیکی که بعدا بشود آن را از روی آینه پاک کرد کمک بگیرید، بدین منظور روبروی یک آینه قرار بگیرید. موهای خود را به سمت عقب یا بالا ببرید به طوریکه کل صورتتان کاملا مشخص شود حالا تنها کافیست که روی آینه از خط پیشانی صورت تا چانه خود را به هم وصل کرده و دور تا دور صورتتان را علامت بزنید. به این صورت فرم صوررتان بر روی آینه مشخص می‌شود و حالا باید بررسی کنید تا ببینید شکل رسم شده به کدام یک از اشکال هندسی بیضی، گرد، مربع، لوزی، مستطیل، مثلث یا قلبی است.

شناسایی فرم صورت شما نه تنها در انتخاب عینک مورد نظر به شما کمک فراوانی می کند و کار را برایتان بسیار راحت‌تر می‌نماید، بلکه در انتخاب مدل موی سر یا حتی اکسسوری هایی که استفاده می‌کنید بسیار کاربرد دارد.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

آشنایی با فریم‌های عینک

در قدم دوم و پس از آنکه فرم صورت خود را شناسایی کردید تنها کافیست تا با عینک‌هایی که مناسب هر فرم از چهره است آشنا شوید اما قبل از بیان مشخصه اصلی هر فرم از صورت توجه شما را به انواع مدل‌های عینک جلب می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

پیش از بیان ویژگی های مختص به هر نوع فرم از صورت و بیان مناسب ترین فریم‌های عینک برای هر دسته، ابتدا در تصویر زیر خلاصه‌ ای از توضیحات داده شده را به شما نشان می‌دهیم و سپس هر یک را بصورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت بیضی و عینک‌های مناسب آن

مشخصه اصلی این صورت کمی کشیدگی بیشتر صورت است. به طور کل فاصله بین پیشانی تا چانه آنها از فاصله بین دوگونه‌شان بیشتر و عرض پیشانی آنها از عرض چانه آنها کمی بیشتر است. از این بابت می‌توان گفت این افراد ایده‌آل‌ترین فرم از چهره را دارند چرا که با تنوع بیشتری از عینک‌ها روبرو هستند. تنها بخاطر فرم چهره‌شان می بایست توجه داشته باشند تا از عینک‌هایی با دسته‌های بسیار پهن یا بسیار باریک استفاده نکنند و ترجیحا فریم هایی اندازه با سایز صورتشان استفاده کنند تا بیشتر به صورتشان بیاید. مناسب‌ترین عینک‌ها برای این فرم از صورت: عینک‌های کلاب‌مستر، ویفرر، خلبانی، چندضلعی، پروانه‌ای، مستطیل و مربع شکل است.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت گرد و عینک‌های مناسب آن

مشخصه این سبک از صورت‌ها آن است که هیچ گونه زاویه یا خطوط شکسته‌ای در صورتشان پیدا نمی‌شود و فاصله پیشانی تا چانه آنها هم اندازه با فاصله بین دوگونه آنها بوده، حتی خطوط رویش مو در قسمت پیشانی هم به شکل گرد است. در این صورت چنانچه این افراد بخواهند عینکی مناسب با صورت خود انتخاب نمایید می‌بایست ازعینک‌هایی با فریم زاویه‌دار، فلزی یا تیره استفاده کنند تا باعث شود صورتشان کمی باریک‌تر نشان داده شود. بهترین انتخاب‌ها برای این دسته از افراد عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل است و عینک‌هایی با فریم گرد، شیشه‌های زاویه‌دار ، هندسی شکل یا رنگی و یا فریم‌هایی که شیشه آنها ابروها را می‌پوشاند اصلا توصیه نمی‌شود.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت مربع و عینک‌های مناسب آن

تناسب فاصله پیشانی تا چانه این دسته از افراد با فاصله بین دوگونه آنها یکسان است، به عبارتی میزان عریض بودن چانه و پیشانی آنها نیز یک اندازه به نظر می‌رسد. خط رویش موی پیشانی آنها نیز بصورت مربعی شکل و عموما فک آنها پهن و بزرگ است. در این صورت این افراد برای انتخاب عینک مناسب با صورتشان می‌بایست از فریم‌های رنگی، منحنی شکل، گرد، چشم گربه‌ای، خلبانی، ویفرر، کلاب مستر یا بیضی استفاده کنند تا فرم صورتشان کمی از حالت زاویه‌دار بودن خارج شود.

انواع دامن

معرفی انواع دامن

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت لوزی و عینک‌های مناسب آن

از جمله گروه‌هایی هستند که کمتر شخصی در این دسته قرار می‌گیرد، این افراد دارای طول چشمانی کوتاه، فکی باریک و زاویه دار و گونه‌هایی پهن که معمولا برجسته هم نمی‌باشند هستند که باعث می‌شود فرم صورتشان لوزی یا الماسی شکل باشد. به این ترتیب به این دسته از افراد پیشنهاد می‌شود تا از عینک‌هایی که خطوط متمایز و زاویه داری دارند استفاده نمایند تا تمرکز افراد را از روی گونه‌ها و چانه خود خارج کنند. بهترین گزینه‌ها برای خرید عینک آفتابی این افراد عینک‌های بدون لبه، خبانی، گربه‌ای، گرد یا بیضی است.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت مستطیل و عینک‌های مناسب آن

این دسته از افراد دارای بینی هایی کشیده هستند و فاصله گونه تا چانه آنها زیاد است. به این ترتیب اگر شما در این دسته قرار می‌گیرید باید کاری کنید تا این میزان از کشیدگی در زمان استفاده از عینک کاهش یابد به همین دلیل بهترین فریم‌ها برای شما عینک‌هایی هستند که پل بین آنها کم باشد تا از کشیدگی بینی بکاهد. همچنین این گروه از افراد آزاداند تا از عینک‌هایی با دسته‌های تزئین شده و مدل‌دار استفاده کنند چرا که باعث می‌شود به عرض صورت آنها کمک کند. انتخاب عینک‌های زاویه‌دار برای این گروه نیز توصیه نمی‌شود و پیشنهاد ما استفاده از عینک‌های خلبانی، کلاب مستر، گرد، پروانه‌ای شکل، گربه‌ای، بیضی، ویفرر و چند ضلعی است.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت مثلث و عینک‌های مناسب آن

در اینگونه افراد معمولا راس مثلث در بالای صورت قرار می‌گیرد، این افراد دارای پیشانی باریک و چانه‌ای پهن هستند. فاصله دوگونه تا چانه آنها زیاد است. به این دلیل عینک مناسب صورت این دسته از افراد عینک‌هایی هستند که جزئیات قسمت پیشانی را بیشتر نمایش می‌دهند مانند فریم عینک‌های گربه‌ای که کشیدگی دو طرف آنها باعث ایجاد جذابیت در قسمت بالای صورت خواهد داشت. دیگر مدل‌های پیشنهاد شده برای این افراد که باعث ایجاد تناسب در چهره‌شان می‌شود، عینک‌های بدون فریم یا با فریم چندضلعی، مستطیل، بیضی، خلبانی یا کلاب مستر است.

هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

ویژگی‌های فرم صورت قلب و عینک‌های مناسب آن

فرم صورت این افراد شبیه به مثلثی است که راس آن در پایین قرار دارد، خط رویش مو در قسمت پیشانی به صورت دو نیم هلال بوده، پیشانی عریض، چانه‌ای زاویه‌دار و ارتفاع صورت بیشتر از فاصله بین دوگونه یا همان عرض صورت است. ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای این دسته از افراد عینک‌هایی هستند که عرض آنها هم اندازه با عرض صورتشان باشد. عینک‌هایی بدون فریم، یا با فریمهای ظریف و دسته‌هایی باریک، طرح خلبانی، ویفرر، چندضلعی، گرد، مربع و یا فریم‌هایی با رنگ روشن است.

خرید شومیز مجلسی

بهترین شومیز های مجلسی زنانه با طرح و رنگ متنوع
هر آنچه لازم است قبل از خرید عینک آفتابی (یا طبی) بدانید.

سخن پایانی

در پایان تنها به ذکر این مطلب بسنده می‌کنیم که افرادی که دارای بینی بزرگی هستند در انتخاب عینک خود باید دقت کافی را داشته باشند و عینک‌هایی را انتخاب نمایند تا باعث شود بینی آنها در زمان استفاده از عینک بیش از حد چشمگیر نباشد، از این رو عینک‌‍‌هایی برای این دسته از افراد مناسب است که فاصله بین دو عدسی آنها از یکدیگر دور باشد. همچنین عینک‌هایی با فریم پهن به دلیل آنکه توجه بیننده را به خود جلب می‌کند برای این افراد گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.در نظر داشته باشید برای شیک پوش بودن علاوه بر اینکه باید با فرم بدنتان آشنا باشید تا لباس‌های مناسب‌تری به تن کنید، شناخت فرم صورتتان نیز می‌تواند استایل بهتری در فصل تابستان برایتان بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *