مجله مد و فشن

بایدها و نبایدهای استایل کردن لباس‌های خالدار

بایدها و نبایدهای استایل کردن لباس‌های خالدار

لباس‌های خال خال از جمله لباس‌هایی هستند که در تمام طول سال بخصوص فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند و همیشه طرفداران بسیاری دارند. این طرح لباس تا به امروز هیچگاه از مد نیفتاده و همین موجب شده داشتن یک لباس خالدار حتی در کمد کپسولی نیز بسیار کاربردی باشد. اما در این میان دغدغه‌ای که ممکن است بوجود بیاید این است که آیا این طرح لباس مناسب شماست؟ یا آیا آن را به درستی می‌پوشید؟ پس لازم است با برخی نکات درباره استایل کردن لباس‌های خالدار آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب بهتری در لباس خریدن داشته باشیم.

5 نکته درباره استایل کردن لباس‌های خالدار

1.     یک لباس طرح خالدار با لباس تک رنگ

یکی از ساده‌ترین روش‌های پوشیدن لباس‌های طرح خال دار این است که لباسی که همراه آن می‌پوشید را تک رنگ انتخاب کنید. این یعنی اگر شومیز طرح خال خال انتخاب می‌کنید لباس پایین تنه را از بین انواع دامن یا انواع شلواری انتخاب کنید که تک رنگ و بدون طرح هستند.

معمولا توصیه می‌شود رنگی که انتخاب می‌کنید با رنگ خال‌های لباس یکسان باشد. مثلا اگر یک شومیز با خال‌های مشکی دارید بهتراست با دامن یا شلوار مشکی ست کنید و برعکس آن را با شلوار یا دامن سفید.  

استایل با لباس‌های خالدار
شومیز خالدار سفید مشکی با شلوار مشکی

2.     استایل مونوکروم با لباس خالدار

اگر دوست دارید استایل مونوکروم داشته باشید می‌توانید رنگ پس زمینه خال‌ها را با رنگ لباس دیگری که می‌پوشید یکسان یا از یک طیف رنگ انتخاب کنید. یعنی اگر لباس با پس زمینه سفید و خال های مشکی دارید میتوانید شلوار سفید یا دامن سفید را با آن همراه کنید. یکدست بودن رنگ بالا تنه و پایین تنه می‌تواند قد شما را بلندتر نشان دهد.  

استایل مونوکروم با شومیز خالدار مشکی و دامن مشکی
استایل مونوکروم با شومیز خالدار مشکی و دامن مشکی

3.     نحوه پوشیدن دو طرح خالدار کنار هم

شاید بخواهید کمی شجاعت بیشتری صرف استایل کردن لباس‌های خالدار کنید و از قاعده اولیه و همیشگی «یک لباس طرح دار یک لباس تک رنگ» پیروی نکنید. به طور کلی انتخاب دو لباس طرح دار کمی ریسکی است اما نشدنی نیست. برای اینکه دو طرح خالدار را کنار هم ست کنید باید به نوع خال‌ها توجه کنید. یکی نباید هر دو به یک اندازه بزرگ یا با فاصله باشند بلکه یکی بزرگتر از دیگری یا یکی با فاصله بیشتری باشد. مثلا یک شومیز با خال‌های درشت را با دامن با خال‌های ریز بپوشید.

انواع شلوار لی دخترانه

معرفی انواع شلوار لی با اسم
دو طرح خالدار روی هم

4.     طرح خالدار رنگی و رنگ خنثی یا مکمل

اگر بخواهید استایل رنگی داشته باشید و در عین حال استایلتان را با لباس‌های خالدار بسازید کار بسیار ساده‌ای پیش رو دارید. در حالیکه طرح خالدار را ممکن است بیشتر به شکل کلاسیک و سفید مشکی دیده باشید اما این طرح در رنگ‌های متنوعی موجود است و می‌توانید یک طرح خالدار با دو رنگ متفاوت را انتخاب کنید. در این صورت با توجه به اینکه دو رنگ در استایل استفاده شده دو راه پیش رو دارید، یا می‌توانید طبق همان قانون اول یکی از رنگ‌ها را برای لباس دیگرتان انتخاب کنید یا از رنگ مکمل یا خنثی استفاده کنید.

رنگ خنثی بی دردسرترین رنگی است که می‌توانید آن را با هر رنگی بپوشید. این در حالیست که پیدا کردن رنگی که بتواند هم با رنگ اصلی لباس هم با رنگ خال‌های آن هماهنگی داشته باشد ممکن است دشوار باشد، هرچند ما معتقدیم این کار هم نشدنی نیست. رنگ اصلی لباس را بعنوان رنگ اصلی استایلتان در نظر بگیرید و رنگ مکمل آن را برای سایر قسمت‌های استایلتان انتخاب کنید. این یعنی شما می‌توانید یک کیف قرمز را برای لباسی که رنگ اصلی آن سبز است استفاده کنید بدون اینکه به رنگ خال‌های روی لباس توجهی داشته باشید.

خرید شلوار جین دخترانه

خرید انواع شلوار جین زنانه و دخترانه
شومیز خالدار رنگی و شلوار خاکستری راسته
شومیز خالدار رنگی و شلوار خاکستری راسته

5.     با لباس‌های خالدار فرم اندامتان را تغییر دهید

یکی از نگرانی‌های افراد هنگام انتخاب لباس‌های طرح‌دار این است که طرح لباس اندامشان را نامتناسب نشان دهد. هرچند پیش از اینکه بخواهیم به این نکته بپردازیم لازم است هرکداممان بدانیم فرم انداممان چیست و چطور می‌توانیم از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای بهتر دیده شدن استفاده کنیم. اما به طور کلی طرح خالدار نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای تغییر فرم اندامیتان و پوشاندن ایرادات اندامی باشد. اما باید با توجه به اینکه چه قسمتی از اندامتان را می‌خواهید پوشش دهید به رنگ لباس، بزرگ یا کوچک بودن خال‌های روی لباس و فرم لباس توجه داشته باشید.

به طور کلی لباس‌هایی که به رنگ تیره هستند اندام را جمع‌تر نشان می‌دهند. پس لباس‌های خال داری که پس زمینه مشکی یا تیره با خال‌های روشن دارند می‌توانند برای اندام‌های درشت‌تر مناسب باشند. در این میان هرچه سایز خال‌ها کوچک‌تر باشد اندام شما به نسبت جمع‌تر دیده خواهد شد. خال‌های درشت و رنگ‌های روشن برای افراد لاغری که می‌خواهند کمی خودشان را پُرتر نشان دهند توصیه می‌کنیم.  

اگر بالاتنه ریز و پایین تنه درشت دارید، انتخاب شومیز خالدار سفید و مشکی با شلوار مشکی ساده می‌تواند تعادل بیشتری در اندام شما ایجاد کند. با بازی با رنگ‌ها و سایز خال‌های روی لباس می‌توانید بیشترین بهره را از استایل کردن لباس‌های خالدار ببرید.

خرید شومیز سفید

خرید انواع شومیز مجلسی سفید با بهترین قیمت
استایل کردن لباس‌های خالدار

به درستی استایل کنید

استایل کردن لباس‌ها و ست کردن آن‌ها با یکدیگر کار دشواری نیست. به شرطی که به برخی نکات و قوانین توجه داشته باشید و بدانید با توجه به فرم اندامی که دارید بهتر است چه لباسی به تن کنید. در انتخاب لباس‌های طرح‌دار دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید طرحی را انتخاب کنید که هم با استایل شخصی شما هماهنگی داشته باشد هم به بهترین شکل در تن شما دیده شوند. جهت مشاوره با تیم استایلیست مجموعه زینا می‌توانید این فرم را پر کنید تا با داشتن اطلاعات کامل درباره سایز و اندام شما، بهترین لباس‌ها را برایتان پیشنهاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *