مجله مد و فشن

چرا برای ولنتاین قرمز می‌پوشند؟

چرا روز ولنتاین قرمز میپوشند

با نزدیک شدن به روز 14 فوریه که در سراسر جهان با نام روز عشاق یا ولنتاین شناخته شده است کم کم ویترین فروشگاهها را پر از گل‌های رز سرخ می‌بینیم و بیش از هر رنگی در لباسها رنگ قرمز به چشم می‌آید. در این پست می‌خواهیم نگاهی به پدید آمدن رسم و رسومات روز ولنتاین و پوشیدن لباس سرخ و هدیه دادن در این روز بیندازیم.

داستان ولنتاین و رسم و رسومات آن

احتمالا تا به امروز داستان‌های متفاوتی درباره علت نامگذاری این روز به نام روز ولنتاین شنیده‌اید. از زندانی کردن کشیشی با نام ولنتاین گرفته تا بینا کردن دختر زندانبان، اما این بار با داستان متفاوتی این روز را توصیف خواهیم کرد. داستانی که نه به اسم ولنتاین بلکه بیشتر به رسم و رسوم نشان دادن عشق و علاقه در این روز اشاره دارد.

داستان به قرن 18 باز میگردد. زمانیکه یک ملکه فرانسوی تصمیم می‌گیرد مراسمی را برای سرگرمی خود در کاخ برپا کند. در این مراسم مردها داوطلب می‌شدند تا اشعار عاشقانه‌ای را برای زن‌ها بخوانند و به آن‌ها گل و شکلات هدیه بدهند در مقابل نیز زن‌ها با زیباترین لباس‌هایشان که اغلب در رنگ قرمز بود و آرایشی جذاب آماده می‌شدند و اشعاری را حاضر می‌کردند تا پس از دریافت هدیه برای مردان بخوانند. بدین شکل رسم دریافت هدیه و نشان دادن عشق و علاقه با گل‌های سرخ شکل گرفت. بسیاری معتقدند این رسم شبیه به آن چیزی است که امروزه در روز عشاق اجرا می‌شود.

چرا برای ولنتاین قرمز می‌پوشند؟

امروزه روز ولنتاین نه تنها یک روز خاص در سراسر جهان محسوب می‌شود بلکه به یکی از پردرآمدترین رویدادهای جهان تبدیل شده است که در کنار مراسم کریسمس که بسیار پرزرق و برق برگزار می‌شود قرار می‌گیرد. خرید هدایای مختلف، شکلات، گل سرخ و حتی لباس‌های نو برای این روز در بسیاری از کشورها مرسوم است.

همچنین وقتی به این روز نگاه می‌کنیم بیش از هر چیزی رنگ سرخ به چشم می‌آید، رنگی گرم که به جذاب‌تر شدن این روز کمک می‌کند. با هم نگاهی داشته باشیم به روانشناسی رنگ قرمز.

رنگ قرمز از نظر روانشناسی چه تاثیری به روی استایل شما دارد؟

  • یکی از تاثیرات پوشیدن رنگ قرمز در قرارهای عاشقانه نمایش یک ظاهر جذاب و با اعتماد به نفس است. اگر فرد خجالتی باشید احتمالا از پوشیدن رنگ قرمز خوشتان نیاید اما باید بدانید در بیشتر مواقع این رنگ می‌تواند به شما کمک کند یک قدم فراتر بروید و بر خجالت خود چیره شوید.

خرید شلوار جین

خرید شلوار جین مناسب ولنتاین
]پوشیدن کت قرمز برای روز ولنتاین
  • علاوه بر اینها رنگ قرمز نشان دهنده عشق و علاقه است و توجه فرد مقابل را به سوی شما جلب می‌کند. این دقیقا همان چیزیست که فرد در لباس قرمز انتظار خواهد داشت. بنابراین اگر فردی نیستید که تحمل نگاه کردن و توجه را داشته باشید شاید رنگ قرمز مناسب شما نباشد.
  • برخی از روانشناسان معتقدند رنگ قرمز به دلیل گرما و جذابیتی که دارد موجب ایجاد یک واکنش شیمیایی در بدن شده که به موجب آن قلب سریع‌تر پمپاژ کرده و گونه‌ها سرخی طبیعی کسب می‌کنند. بنابراین وقتی این رنگ را به تن می‌کنید نیاز به آرایش زیاد نخواهید داشت.
  • رنگ قرمز یک رنگ پرانرژی و شاد است که شما را فردی اجتماعی نشان می‌دهد. با اینحال همان اندازه که این رنگ مناسب یک قرار عاشقانه است، برای یک مصاحبه کاری یا یک قرار رسمی مناسب نخواهد بود.
  • نکته دیگری که باید درباره رنگ قرمز بدانید این است که با وجود اینکه این رنگ در تمام دنیا بعنوان رنگ عشق و انرژی شناخته شده است برای تمامی مراسم‌ها مناسب نیست. بعنوان مثال، در آفریقا اغلب از رنگ قرمز در مراسم عزاداری استفاده می‌شود. بنابراین شاید پوشیدن این رنگ در این کشور با معانی خاص‌تری همراه باشد.

انواع شلوار جین

معرفی مدل های شلوار جین با اسم

رنگ‌هایی که می‌توانید در کنار رنگ قرمز بپوشید

حتی اگر تمایل ندارید یکدست قرمز بپوشید یا از مرکز توجه بودن خوشتان نمی‌آید می‌توانید یک آیتم را در استایل شخصی خود قرمز در نظر بگیرید. بخصوص اگر برای یک قرار عاشقانه حاضر می‌شوید این رنگ را فراموش نکنید چرا که برای شما شانس بیشتری بهمراه خواهد داشت. برخی از آیتم‌هایی که می‌توانید به رنگ قرمز انتخاب کنید و بدرخشید شامل موارد زیر می‌شود:

کفش قرمز

با یک استایل رسمی که شامل مانتوی کتی و شلوار جین یا پارچه‌ای می‌شود می‌توانید یک کفش پاشنه بلند قرمز بپوشید و استایلتان را از سادگی خارج کنید.

کفش قرمز ساده برای روز ولنتاین
کفش قرمز ساده موجود به روی سایت زینا استایلیش

شال قرمز

پوشیدن شال یا روسری قرمز نیز می‌تواند چهره شما را شاداب و بشاش کند و در قرار عاشقانه فردی سرحال و جذاب‌تر دیده شوید.

روسری قرمز طرح دار
روسری قرمز طرح دار

کیف قرمز

در دست داشتن یک کیف قرمز شما را فردی متفاوت و باجرات نشان می‌دهد. اگر دوست داشتید می‌توانید رنگ کیف و کفشتان را با هم ست کنید اما حتی اگر سراسر مشکی نیز بپوشید در دست گرفتن یک کیف قرمز استایلتان را تغییر خواهد داد.

خرید کیف دستی زنانه

خرید انواع کیف زنانه
کیف قرمز کوچک
کیف قرمز کوچک بندی، چرم مصنوعی

شومیز قرمز

اگر در یک میهمانی حضور دارید و دوست دارید جذابیت بیشتری از خودتان نشان دهید، در عین حال از پوشیدن پیراهن یکدست سرخ می‌هراسید، می‌توانید یک شومیز قرمز انتخاب کنید. اگر شومیز قرمز ندارید می‌توانید با ترفندهایی ساده، شومیز سفید و ساده خود را با یک روسری قرمز ترکیب کنید و یک استایل مختص خودتان بسازید.

خرید شومیز ولنتاین

خرید شومیز قرمز مناسب ولنتاین

کمربند قرمز

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید با کمک آن تغییری در استایلتان ایجاد کنید استفاده از کمربند است. یک کمربند قرمز می‌تواند تحولی در استایل ساده و سیاه و سفید شما ایجاد کند و موجب درخششتان شود.

کمربند قرمز در استایل سیاه و سفید
جهت سفارش کمربند پارچه ای قرمز به اینستاگرام زینااستایلیش مراجعه کنید.

در کنار این اقلام می‌توانید از رنگ‌های زیر برای زیباتر شدن رنگ قرمز استفاده کنید

ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ قرمز

برای اینکه زیبایی رنگ قرمز به نمایش گذاشته شود از رنگ‌های خنثی در کنار این رنگ استفاده کنید چرا که این رنگ‌ها، نظیر سفید، مشکی، خاکستری و کرم، به اصطلاح بی‌صدا هستند و می‌گذارند رنگ سرخ به خوبی جذابیت خود را فریاد بزند.

مانتو قرمز

رنگ‌های مکمل رنگ قرمز

این رنگ‌ها رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ روبروی رنگ اصلی قرار می‌گیرند. رنگ‌های روبروی رنگ قرمز شامل رنگ‌های طیف زرد، سبز و آبی می‌شوند.

استایل مونوکروم با رنگ قرمز

استایل مونوکروم با رنگ قرمز شامل طیف رنگی قرمز از کمرنگ تا پررنگ آن می‌شود. اگر از شدت رنگ قرمز خوشتان نمی‌آید، استایل مونوکروم خود را در طیف رنگ‌های روشن آن انتخاب کنید.

ست مونوکروم قرمز

ترکیب رنگ طلایی و قرمز

یکی از لوکس‌ترین ترکیب رنگ‌ها، ترکیب رنگ قرمز و طلایی است که می‌تواند استایلی رویایی و بسیار شیک برایتان ایجاد کند. طلایی به خودی خود جلوه‌ای لوکس و پرزرق و برق دارد وقتی در کنار رنگ قرمز استفاده شود زیبایی هردو دوچندان خواهد شد.

ملاقات عاشقانه خود را با استایلی شیک و جذاب همراه کنید

رنگ‌ها تاثیر زیادی به روی استایل و شخصیت شما دارند. با انتخاب رنگ درست برای مراسم‌های مختلف می‌توانید ظاهری متناسب‌تر از خود به جای بگذارید. اگر برای یک قرار عاشقانه در روز ولنتاین به دنبال استایلی خاص می‌گردید یکی از آیتم‌های استایلتان را به رنگ قرمز اختصاص دهید تا درخشش شما در این روز خاص بیش از روزهای دیگر باشد. با ما در زینا استایلیش در ارتباط باشید تا بهترین لباس‌ها را با توجه به فرم اندامیتان برایتان پیشنهاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *