مجله مد و فشن

شومیز خامه دوزی

شومیز کمربند دار | شومیز خامه دوزی

یکی از مدل‌های شومیز که امروزه طرفداران زیادی دارد؛ شومیز خامه دوزی است. شومیز یک لباس کاربردی و شیک است که به‌راحتی می‌توان آن را با انواع شلوارهای جین مانند مام فیت، بگ، دمپا و … ست کرد. استایل و تیپ‌های مختلفی را می‌توان با شومیز طرح خامه دوزی ایجاد کرد. باتوجه‌به هنر خامه دوزی که امروزه در کل جهان طرفداران زیادی دارد، پارچه خامه دوزی هم تولید می‌شود. اما انجام هنر خامه دوزی که گلدوزی با نخ ابریشم بر روی پارچه است، جلوه و زیبایی خاصی را به لباس می‌دهد. در ادامه مطلب از زینا استایلیش شما را با کاربردهای شومیز خامه دوزی آشنا می‌کنیم.

خامه دوزی چیست؟

پارچه و تور خامه دوزی | شومیز خامه دوزی
انواع مدل پارچه و تور های مجلسی شیک برای دوخت شومیز

به نخ و ابریشم با تاب و پیچش کم خامه گفته می‌شود. به نوع خاصی از گلدوزی بر روی پارچه که از نخ خامه استفاده می‌شود، خامه دوزی می‌گویند. در هنر خامه دوزی با استفاده از سوزن و نخ مخصوص، طرح‌های هندسی به‌صورت زیگزاگ بر روی پارچه ایجاد می‌شود. از هنر خامه دوزی برای زیباتر کردن مانتوها و شومیزها استفاده می‌شود. البته هنر خامه دوزی را می‌توان بر روی بیشتر پارچه‌ها انجام داد. معمولاً اجرای خامه دوزی بر روی پارچه ابریشمی وقت‌گیرتر و سخت‌تر است.

بهترین پارچه‌ها برای خامه دوزی پارچه‌هایی هستند که بافت طبیعی دارند؛ مانند نخی، کتان و ابریشم. این نوع از پارچه‌ها بافت نرم و استحکام بالایی دارند و به دلیل اینکه الیاف‌ها به‌صورت افقی و عمودی قرار گرفتند، سوزن راحت‌تر حرکت می‌کند. در دوخت شومیز خامه‌ای که امروزه طرفداران زیادی دارد از پارچه‌های طبیعی و دیگر پارچه‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

انواع طرح‌های خامه دوزی

طرح های خامه دوزی | شومیز خامه دوزی
طرح های جذاب منحنی و هندسی هنر خامه دوزی

از خامه دوزی برای تزئین شومیز و لباس‌ها استفاده می‌شود. طرح‌هایی که بر روی شومیز طرح خامه دوزی با نخ‌های ابریشمی و طرح‌های مختلف ایجاد می‌شوند، زیبایی لباس را چندین برابر می‌کنند. طرح‌های خامه دوزی شامل خط‌های منحنی، الگوهای دم ماهی، بته جقه‌ای، نقوش ستاره‌ای، طرح‌های هندسی، انواع گره و نرگسی است.

شومیز خامه دوزی اینستاگرام

با توجه به تنوع در طرح های خامه دوزی، شومیز خامه دوزی در طرح و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. امروزه به جای اینکه تنها از نخ ابریشمی خام سفید استفاده شود؛ از نخ‌های ابریشمی رنگی هم‌ جهت ایجاد نقوش خامه دوزی استفاده می‌شود که زیبایی شومیزها را چندین برابر می‌کند. تنوع شومیز خامه دوزی بالا است. می‌توانید در پلتفرم اینستاگرام و مزون‌های مختلف انواع مدل‌های آن را ببینید.

شومیز خامه دوزی جدید

شومیز با طرح های مختلف خانه دوزی | شومیز خامه دوزی
جدیدترین شومیزهای خامه دوزی با طرح های خاص

مدل شومیزهای خامه دوزی جدید برای انواع مهمانی‌ها مناسب هستند. به راحتی با دامن یا شلوار ست می‌شوند و با شلوار جین یک ترکیب مدرن و خاص ایجاد می‌کنند. با اضافه‌کردن اکسسوری، زیبایی استایل چندین برابر می‌شود. شومیزهای طرح خامه دوزی جدید دارای آستین مدل گشاد، حالت نیمه‌بلند، به‌صورت جلو بسته، خامه دوزی‌های ظریف و یقه‌قایقی، بندی و هفت هستند.

شومیز کرسپو خامه دوزی

یکی از پارچه‌های کاربردی که در دوخت شومیز از آن استفاده می‌شود، پارچه کرسپو است. کرسپو از نخ تشکیل شده و به دلیل قابلیت گردش هوا برای فصل بهار و تابستان، خنک و مناسب است. این پارچه به‌صورت ساده، خامه دوزی شده و ترکیبی از هر دو موجود است. از این پارچه ترند شده که استحکام بالا، شست‌وشوی راحت و جاذب عرق و رطوبت است، برای دوخت انواع مدل شومیز خامه دوزی استفاده می‌شود. شومیز کرسپو خامه دوزی بیشتر در رنگ‌های سبز، طوسی، کرم و خردلی موجود است. شومیز کرسپو خامه دوزی به دلیل جلوه زیبایی که دارد با انواع شلوارهای جین ست می‌شود و استایل‌های زیبایی را ایجاد می‌کند. برای استفاده در مهمانی، تیپ اسپرت و تولد مناسب است. شومیز کرسپو خامه دوزی شده را جهت جلوگیری از چروک باید با آب سرد بشویید.

شومیز خامه دوزی دخترانه

مدل های جذاب شومیز | شومیز خامه دوزی
بهترین استایل شومیز با پارچه های خامه دوزی شیک

شومیز طرح خامه دوزی دخترانه، با نخ‌های ابریشم که بر روی پارچه با اشکال مختلفی حک شده زیبایی خاصی دارد. نقش‌های زیبایی که بر روی مدل شومیزهای خامه دوزی دخترانه دوخته می‌شوند شامل انواع منحنی‌ها، نقوش ستاره‌ای و طرح‌های هندسی مانند مربع است. طرح‌هایی مانند گل و ترمه هم در کنار اشکال هندسی بر روی شومیز دخترانه کار می‌شود. در تزئین شومیز با هنر خامه دوزی بیشتر از نخ‌های ابریشمی با رنگ سفید استفاده می‌شود.

شومیز خامه دوزی سفید

شومیز سفید خامه دوزی | شومیز خامه دوزی
شومیزهای سفید با خامه دوزی رنگی جذاب

شومیز خامه دوزی سفید در رنگ بندی شومیزها، پرکاربرد و طرفداران زیادی دارد. شومیزهای خامه دوزی سفید را می‌توانید به‌راحتی با دامن مشکی و شلوار مشکی یا جین ست کنید. در استایل شومیز با طرح خامه دوزی می‌توانید از اکسسوری‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. در استایل مدل شومیزهای خامه دوزی سفید برای داشتن یک ترکیب خاص و شیک می‌توانید از کت تک دکمه که یقه باریک و بلند دارد؛ استفاده کنید. شومیز سفید خامه دوزی شده که جنس پوپلین، کتان یا نخ دارند؛ به دلیل خنک بودن و سبکی پارچه برای فصل گرم سال (بهار و تابستان) مناسب است.

شومیز خامه دوزی ترک

شومیز خامه دوزی ترک یکی از انواع شومیزهای خامه دوزی است. متریال یا پارچه استفاده شده از کتان گرفته تا حریر و … ترک است و کیفیت بسیار عالی دارد. شومیزهای ترک خامه دوزی شده دارای طرح‌های ظریف و نقوش خاص هستند. شومیز خامه دوزی ترک برای مجالس مهمانی و جشن‌های ساده همراه با دامن و یا شلوار مناسب است.

شومیز خامه دوزی مشکی

شومیز مشکی | شومیز خامه دوزی
شیک ترین مدل های شومیز خامه دوزی طلایی جدید

شومیز خامه دوزی مشکی یک شومیز رسمی و شیک است. استفاده از نخ ابریشمی سفید تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند. رنگ مشکی شومیز مدل خامه دوزی با انواع طرح‌ها و حتی نخ‌های ابریشمی رنگی جلوه خاصی دارد. پوشیدن مدل شومیزهای خامه دوزی مشکی با انواع شلوارهای جین، استایل شیک و اسپرت ایجاد می‌کند. برای حضور در مراسم‌های رسمی می‌توانید از شومیز مدل خامه دوزی شده مشکی استفاده کنید.

خرید شومیز خامه دوزی

شومیز آستین چین دار | شومیز خامه دوزی
بهترین استایل شومیز خامه دوزی دخترانه مجلسی

برای خرید شومیز خامه دوزی لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. مهم‌ترین نکته هنگام خرید شومیز طرح خامه دوزی شده این است که بسته به فصل سال به جنس آن دقت کنید. برای فصل گرم تابستان می‌توانید شومیز خامه دوزی شده با جنس کرسپو، نخی و کتان را انتخاب کنید. باتوجه‌به سادگی و زیبایی خاص هنر خامه دوزی و محبوبیت شومیزهای خامه دوزی، در دوخت شومیزها از پارچه‌های خامه دوزی شده آماده هم استفاده می‌شود. هنگام خرید می‌توانید از هر دو طرح خرید کنید.

جمع‌بندی

شومیز خامه دوزی شده از مدل‌های ترند است که تنوع بالایی دارد. متنوع بودن طرح، رنگ و نقوش استفاده شده بر روی شومیزها، باعث شده است که باسلیقه همه سازگار باشد. ویژگی خوب شومیز طرح خامه دوزی این است که قابلیت استفاده در انواع تیپ‌ها مانند تیپ اسپرت دخترانه، تیپ روزمره، تیپ رسمی، مهمانی و جشن را دارد. زینا استایلیش یکی از مزون‌های لباس معتبر و برند است که برای خرید می‌توانید در فروشگاه اینترنتی زینا ثبت سفارش کنید.

1 thoughts on “شومیز خامه دوزی

  1. سکینه صدیقی گفت:

    سایز بزرگ هم بزارین ضمنا عکسها تکی وبزرگتر باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *