مجله مد و فشن

8 روش هوشمندانه برای استفاده از لباس‌هایی که در کمدتان دارید

8 روش هوشمندانه برای استفاده از لباس‌هایی که در کمدتان دارید

همه ما کمد لباسی پر از لباس‌های متنوع دارید که ممکن است در حراجی‌ها یا از پاساژهای گرانقیمت خریده باشیم. اما هنگام لباس پوشیدن با دغدغه انتخاب لباس و ست کردنشان همراهیم. پیش‌تر درباره داشتن یک کمد کپسولی و اینکه چطور این کمد می‌تواند در استایل کردن به شما کمک کند اشاره کردیم. در این مقاله به 8 نکته اشاره می‌کنیم که بتوانید به راحتی لباس‌های داخل کمدتان را در هر فصلی بپوشید بدون اینکه نیاز باشد دائما به خرید بروید.

8 روش هوشمندانه برای استایل کردن لباس‌هایی که در کمد لباستان دارید

1.      لباس‌های رنگیتان را دسته بندی کنید  

لباس‌های داخل کمدتان را با توجه به رنگبندیشان تقسیم کنیم. به آن‌ها نگاه کنید تا طیف رنگی که دارند را متوجه شوید. آیا اغلب آن‌ها از یک رنگ است یا لباس‌های رنگارنگی دارید؟ اگر از جمله افرادی هستید که اغلب از یک رنگ استفاده می‌کنید آن را بیرون بکشید و سعی کنید سایر رنگ‌ها را با آن ست کنید. هرچند برای این کار لازم است اطلاعات دقیق‌تری درباره ست کردن رنگ‌ها با هم داشته باشید. اما وقتی این کار را انجام دهید متوجه می‌شوید می‌توانید از لباس‌های بیشتری در کمدتان استفاده کنید.

همین مساله برای افرادی که اغلب از رنگ‌های سفید و مشکی استفاده می‌کنند نیز صدق می‌کند. در کنار این رنگ‌ها به راحتی می‌توانید هر رنگی را قرار دهید. حتی اگر نمی‌خواهید خیلی استایل چشمگیر و رنگارنگی داشته باشید از اکسسوری‌های رنگی که دارید، مثل دستمال گردن، گوشواره، گردنبند یا دستبند رنگی کمک بگیرید تا تغییری در این استایل ساده ایجاد کنید.

اگر درباره استایل شخصی خود بیشتر بدانید در این مرحله بهتر می‌توانید لباس‌هایتان را ست کنید. چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • استایل مونوکروم بسازید. اگر رنگ‌هایی که در کمدتان دارید اغلب از یک طیف رنگی است می‌توانید با آن یک استایل مونوکروم بسازید یا یکبار آن‌ها را با شلوار جین و شومیز سفید یا مشکی ست کنید و چند بار از یک رنگ برای استایل کردن استفاده کنید.
  • علاوه بر ترکیب کردن رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های مختلف را نیز در نظر بگیرید. اگر اغلب رنگ‌هایی که دارید رنگ‌های خنثی یا کمرنگ هستند، ترکیب کردن آن‌ها با جنس‌های مختلف (نظیر جین، بافتنی، چرم) بسیار جلوه بیشتری به استایل شما خواهد داد.
  • ترکیب رنگ یکی از اصلی‌ترین کارهاست. رنگ‌های مکمل بهترین دوست شما در استایل کردن هستند. اما هنگام انتخاب رنگ به رنگ مو، رنگ پوست و رنگ چشمانتان نیز دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.
8 روش هوشمندانه برای استفاده از لباس‌هایی که در کمدتان دارید

2.      استایل لایه لایه را انتخاب کنید

یکی از کارهایی که بسیاری از استایلیست‌ها با لباس‌های تکراری انجام می‌دهند پوشیدن آن‌ها روی هم است که به اصطلاح به آن استایل لایه‌ای گفته می‌شود. لباس‌های لایه‌ای بخصوص در فصول سرد سال بسیار کاربردی هستند چرا که شما میتوانید همچنان از لباس‌های فصل تابستان به شکل چند لایه استفاده کنید. اگر در مناطقی زندگی میکنید که هوا در فصل پاییز و زمستان خیلی سرد نمیشود، این نوع استایل کردن موجب میشود نیازی نباشد هر فصل لباس جدید بخرید و همچنان بتوانید از لباس‌های قدیمیتان استفاده کنید.

استایل لایه‌ای یعنی شما می‌توانید یک شومیز سفید ساده را در فصل گرم زیر یک وست نخی و در فصل سرد زیر یک بارانی به تن کنید. این موضوع درباره شلوارها نیز صدق میکند. یک شلوار جین اسکینی میتواند در فصل تابستان با یک کفش کالج پوشیده شود و در فصل زمستان با یک بوت بلند. پس با خرید یک شلوار میتوانید چند فصل از خرید شلوار جین صرف نظر کنید.

8 روش هوشمندانه برای استفاده از لباس‌هایی که در کمدتان دارید

پس با دانستن این نکته و پیروی از استایل چند لایه می‌توانید بسیاری از لباس‌هایی که همین الان در کمد لباستان دارید را همچنان بپوشید و استایل جدید بسازید بدون اینکه نیاز باشد هزینه گزافی بایت خرید لباس جدید و فصلی صرف کنید.

3.      با اکسسوری‌های مختلف بازی کنید

در بسیاری از مواقع اکسسوری‌های مختلف یک لباس را به چند مدل مختلف نمایش می‌دهند. مثل یک کمربند که می‌تواند یک مانتو را به پیراهن تبدیل کند یا استایل یک پیراهن ساده را تغییر دهد. گردنبند نیز همین تاثیر را دارد. یک لباس ساده را با چند گردنبند رنگی متنوع بپوشید تا تاثیر اکسسوری در استایلتان را متوجه شوید. اما در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده‌روی نکنید و بگذارید استایلتان در عین سادگی شیک و جذاب باشد.

در استایل شخصی خود از اکسسوری های متنوع استفاده کنید

4.      لباس‌های فصل‌های مختلف را با هم بپوشید

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد می‌توانید از لباس‌های فصل‌ها به جای یکدیگر استفاده کنید. یعنی اگر فصل پوشیدن تاپ سفید تمام شده به این معنا نیست که نمی‌توانید از آن در فصل پاییز استفاده کنید. بلکه همانند استایل چند لایه می‌توانید از لباس‌های تابستان در فصل سرد نیز استفاده کنید. هرچند، قاعدتا نمی‌توان لباس گرم زمستانی را در فصل تابستان پوشید اما قطعا می‌توانید لباس‌های خنک‌تر و نخی را در فصل سرد با یک پولیور یا زیر یک پالتوی گرم به تن کنید.

 البته از آنجایی که خیلی‌ها دوست دارند از رنگ‌های فصل نیز استفاده کنند، بهتر است هنگام خرید لباس‌هایی که می‌توانید در فصول مختلف به تن کنید رنگ خنثی را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با رنگ‌های ترند پاییزی و یا حتی رنگ‌های جذاب و زیبای تابستانی ست کنید.

پوشیدن لباس تابستان در پاییز

5.      لباس‌های رسمی را غیررسمی بپوشید

ما در ذهنمان دو دسته لباس داریم، لباس‌هایی که برای مراسم رسمی به تن میکنیم و لباس‌هایی که از نظر خودمان غیررسمی هستند. اگر اهل لباس رسمی پوشیدن باشید نباشید هنوز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. لباس‌های رسمی اغلب گرانقیمت‌تر و پرزرق و برق‌تر هستند.

ما چطور می‌توانیم از آن‌ها در استایل روزانه‌مان استفاده کنیم؟ با یک کت زنانه مثال می‌زنیم. اغلب دوست دارند یک کت را بعنوان یک استایل رسمی با یک شلوار کرپ یا پارچه‌ای بپوشند. اما وقتی آن را با یک شلوار جین ست می‌کنید می‌بینید برای یک ست روزانه هم مناسب است. یک شلوار پارچه‌ای راسته را می‌توانید با کفش کالج به جای کفش پاشنه بلند ست کنید و بعنوان استایل روزمره بپوشید.

پس نگران لباس‌های رسمی که در حال حاضر در کمدتان دارید نباشید چرا که هنوز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و استایلی زیبا و شیک برای سرکار رفتن ایجاد کنید.

ست کت و شلوار جین سمیرا حسن پور
ست شلوار مام استایل و کت مشکی- استایل سمیرا حسن پور

6.      از آیتم‌های چشمگیر استفاده کنید

اگر آیتم‌های رنگی چشمگیر، مثل یک دستمال گردن قرمز یا رنگارنگ، دارید می‌توانید بارها آن را با لباس‌های مختلف ست کنید و تغییری در استایلتان ایجاد کنید. این نکته نیز همانند سایر نکات موجود در این لیست بسیار کاربردی است و هیچ فصلی نمیشناسد. وقتی ما لباسی می‌خریم اغلب به ست کردن آن با یک یا دو لباس دیگر فکر می‌کنیم و بیشتر مواقع آن را با هیچ چیز دیگری نمیپوشیم. آیتم‌های چشمگیری که میخریم، چه از لحاظ رنگ چه طرح، می‌توانند بهترین انتخاب برای پوشیدن با لباس‌های ساده و همیشگی باشند. رنگ و طرح را با هم ترکیب کنید و ببینید چقدر زیباتر می‌شود. یا رنگ‌های تیره و روشن، رنگ‌های مکمل و متنوع بازی کنید تا بتوانید یک لباس را چندین بار بپوشید.

دستمال گردن قرمز

7.      لباس‌های قدیمی را بازطراحی کنید

این روزها افراد بیشتری به سمت مدپایدار قدم برمیدارند و گاهی این کار را با استفاده مجدد و متنوع از یک لباس انجام می‌دهند. یعنی یک لباس قدیمی که رنگ گرفته یا یک شلوار جین که پاره شده هنوز هم قابل استفاده است اما این بار با یک کاربرد متنوع. شلوار می‌تواند به راحتی به شلوارک تبدیل شود و لباس قدیمی رنگ گرفته می‌تواند تغییر رنگ بدهد. بنابراین هنوز شما فرصت استفاده از این لباس‌ها را خواهید داشت و لباس جدیدتری نخرید.

برای این کار نیازی نیست حتما خیاطی بلد باشید، خیلی از کارها را می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به چرخ خیاطی انجام دهید. اما اگر چرخ خیاطی داشته باشید و کمی نیز با خیاطی آشنا باشید می‌توانید لباس‌های متنوع‌تری بسازید.

ریفشن لباس

8.      قوانین همیشگی خود را زیر پا بگذارید

مد و فشن قوانینی دارد، در عین حال نیازی نیست همیشه از این قوانین پیروی شود. اما چطور ممکن است؟ شاید کمی پیچیده به نظر برسد اما در عین داشتن قانون، قانونی نیز وجود ندارد. پیش از هر چیزی باید ببینید روزمره چه لباس‌هایی می‌پوشید و چه استایل شخصی دارید. ما همیشه لباس‌هایی در ذهنمان داریم که به ندرت آن‌ها را کنار می‌گذاریم. مثلا ممکن است دائم لباس مونوکروم بپوشیم. ما از شما می‌خواهیم چنین قانون‌هایی را هرزگاهی در هم بشکنید. یعنی نیازی نیست همیشه استایل تک رنگ داشته باشید. گاهی این قانون را زیرپا بگذارید و رنگ‌های متنوع‌تری که در کمدتان دارید را به تن کنید.

استایل مونوکروم

از استایل‌های جدید خود لذت ببرید

ست کردن لباس‌ها، پیروی از مد و داشتن استایل شخصی کار دشواری نیست و نیازی ندارد که یک کمد پر از لباس‌های متنوع و مختلف داشته باشید. بسیاری از مواقع خرید درست به شما کمک می‌کند از یک لباس چندین بار استفاده کنید بدون اینکه تکراری به نظر برسد. زینا استایلیش معتقد است با داشتن دانش مد و استایل کردن می‌توانید به راحتی از لباس‌هایی که در کمدتان دارید را بارها بپوشید و استایل‌های زیبایی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *