مجله مد و فشن

انواع استایل دخترانه

انواع استایل دخترانه

در دنیای مد و لباس بدون شک یافتن سبک و استایل شخصی به خودتان به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. با وجود انواع مختلفی از سبک‌ها و استایل‌ها که هرکدام به شما شخصیتی منحصربه‌فرد می‌دهد. برای انتخاب یک تیپ دخترانه خاص سعی کنید با انواع استایل دخترانه و نحوه ست‌کردن لباس‌ها آشنا شوید. دانستن ویژگی‌های انواع لباس‌های دخترانه و نحوه ست‌کردن آن‌ها باهم شما را فردی خاص و شیک‌پوش نشان می‌دهد. به‌طورکلی برخی از مشهورترین و مهم‌ترین انواع استایل دخترانه را می‌توان استایل مینیمال دخترانه، استایل ماکسیمال دخترانه، استایل کژوال دخترانه، استایل پانک دخترانه و استایل وینتیج دخترانه دانست.

انواع استایل دخترانه خارجی

استایل دخترانه خارجی | انواع استایل دخترانه
انواع تیپ کت و شلوار زنانه خارجی کلاسیک

همان‌طور که اشاره شد اکثر استایل‌های دخترانه برگرفته از مد و استایل خارجی هستند که در کشورهای دیگر طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. از دیگر انواع استایل دخترانه خارجی که بسیار محبوب و مشهور هستند می‌توان به استایل الگانت دخترانه، استایل تام بوی دخترانه، استایل ویبرانت دخترانه، استایل گوتیک دخترانه اشاره کرد. هرکدام از این انواع استایل دخترانه ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند که شما را فردی متفاوت نشان می‌دهند و تا حدودی شخصیت و سلیقه شما را نشان می‌دهند.

معرفی استایل دخترانه خارجی

در دنیای مد و فشن هر سبک و استایلی مشخصه‌های خودش را دارد. برای آشنایی بیشتر دو استایل خارجی را معرفی می کنیم.

1. استایل گوتیک

تیپ دخترانه گوتیک | انواع استایل دخترانه
خاص ترین تیپ دخترانه خارجی سبک گوتیک

یکی از استایل های رمزآلود در دنیای مد، استایل گوتیک است. در این استایل از لباس‌های رنگ مشکی با جنس گیپور، چرم، تور، مخمل و ساتن استفاده می شود. آرایش باید به صورتی باشد که پوست حالت رنگ پریده و سفید به نظر آید. نکته مثبت این است که در موقعیت‌های کاری، مهمانی و جشن می توانید به سبک گوتیک لباس بپوشید.

2. استایل تام بوی

در این سبک ترکیبی از سادگی و مدرن بودن دیده می شود. خانم ها در این سبک راحت هستند و می توانند به سبک آقایان لباس بپوشند. کت و شلوار و پیراهن چهارخانه برای استایل رسمی و لباس‌های اور سایز و گشاد برای سبک روزمره مناسب هستند.

استایل دارک دخترانه ایرانی

تیپ دخترانه دارک | انواع استایل دخترانه
جدیدترین تیپ دخترانه دارک ایرانی

یکی از خاص‌ترین استایل‌ها در میان نوجوانان، استایل دارک دخترانه ایرانی است. در میان انواع استایل دخترانه، استایل گوتیک دخترانه به‌عنوان یک استایل دارک و خاص محبوبیت زیادی در بین‌گروهی از نوجوانان دارد. در استایل گوتیک، لباس‌ها تنها از دورنگ مشکی و سفید ترکیب می‌شوند که برای دارک‌تر بودن استایل اولویت با رنگ مشکی است. همچنین در این استایل دارک، اکسسوری و زیورآلاتی که استفاده می‌شود خاص‌ و حتی کمی عجیب هستند. معمولاً لباس‌هایی که برای استایل گوتیک استفاده می‌شود، شلوار مشکی جذب و کاملاً فیت تن هستند. بنابراین؛ بهترین انتخاب برای افرادی هستند که اندامی مناسب و ظریف دارند. یکی از دلایل خاص بودن این استایل در کنار سبک پوشش نوع آرایش است که معمولاً متناسب با استایل به سبک تیره انجام می‌شود.

استایل سافت گرل

یکی دیگر از انواع استایل دخترانه، استایل سافت گرل است. استایل سافت گرل یا Softie شخصیت و ویژگی‌های جوانی را توصیف می‌کند که در اواسط تا اواخر سال 2019 در بین نوجوانان محبوب شد. سافت گرل یک سبک مد است که در بین برخی از دختران جوان در جامعه محبوبیت بالایی دارد و بر اساس ظاهری آرام و زنانه با نگرش ظرافت دخترانه طراحی شده است. در سبک و استایل سافت گرل لباس‌هایی که استفاده می‌شوند از رنگ‌های ملیح و پاستیلی انتخاب می‌شوند و مدل‌های ظریف و کاملاً دخترانه هستند.

انواع استایل دخترانه به انگلیسی

مدل های دخترانه شیک | انواع استایل دخترانه
زیباترین مدل های مانتو دخترانه سبک کژوال

در انتخاب سبک‌ها و انواع استایل دخترانه برای آشنایی بیشتر بهتر است نام انواع استایل دخترانه به انگلیسی را بدانید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با جست‌وجوی نام انگلیسی استایل‌های نمونه‌هایی منحصربه‌فرد و خارجی را بررسی کنید و سبک و استایلتان را مطابق با آن‌ها به زیبایی بسازید. به‌عنوان نمونه با جست‌وجوی نام انگلیسی Casual style، Vintage style، Gothic style، Parisian style و… مجموعه‌ای از بهترین‌های این استایل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

انواع استایل دخترانه کره‌ای

تیپ دخترانه کره ای | انواع استایل دخترانه
مدل های سارافون دخترانه مره ای رنگ نود

در میان انواع استایل دخترانه، این روزها انواع استایل دخترانه کره‌ای در میان جوانان به یک ترند محبوب تبدیل شده است. در استایل‌های کره‌ای دختران اغلب لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که چشمگیر، جدید و منحصربه‌فرد هستند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به زیبایی بدرخشند. دامن مینی نمادی از جذابیت، استقلال و اعتمادبه‌نفس زنان مدرن در نظر گرفته می‌شود و به‌عنوان یک آیتم محبوب در استایل‌های کره‌ای با هر لباسی به‌راحتی ست می‌شود. همچنین انتخاب پیراهن‌های گشاد و دامن‌های کوتاه جدیدترین استایل کره‌ای برای دختران است.

بهترین استایل دخترانه

بدون شک بهترین استایل دخترانه را می‌توان استایل پاریسی (Parisian style) دانست. در استایل پاریسی همه آیتم‌ها در نهایت شیک‌بودن و نوعی مینیمالیسم هستند. همین امر این استایل را یک زیبایی‌شناسی بی‌دردسر، کلاسیک و خاص نشان می‌دهد که ظرافت دخترانه را نشان می‌دهد. استایل پاریسی ترکیبی نهایی از لباس‌های آراسته و آرام و آیتم‌های تک‌رنگ است. در این استایل لباس‌ها بیشتر از رنگ‌های خنثی، کت‌های سفید، پیراهن‌های دکمه‌دار سفید، شلوار جین، کفش‌های کتانی سفید ترکیب می‌شوند.

انواع استایل دخترانه دارک

استایل مشکی خاص | انواع استایل دخترانه
بهترین استایل کت و شلوار دخترانه دارک

یکی دیگر از انواع استایل دخترانه که طرف‌داران خاص خودش را دارد و به سبکی مرموز مشهور است، انواع استایل دخترانه دارک است. در این سبک و استایل برای لباس‌ها رنگ‌های خنثی که رنگ سیاه یکی از اصلی‌ترین آن‌‌ها است، در بین جوانان بسیار پرطرف‌دار و محبوب است. مد و استایل دارک (Dark Style) یکی از خاص‌ترین استایل‌ها در دنیای مد و فشن است که این تیپ از خصوصیات و ویژگی‌های خاصی برخوردار است. همچنین سبک آرایش در این نوع استایل نیز معمولاً بسیار تیره و دارک انتخاب می‌شود.

استایل دخترانه نوجوان

استایل گرانج یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها و استایل دخترانه نوجوان است. استایل گرانج در ابتدا توسط گروه رپ نیروانا استفاده شد و به محبوبیت رسید. در استایل گرانج سبک و ظاهر اهمیت زیادی ندارند و حتماً نیازی نیست از بهترین و گران‌ترین لباس‌ها استفاده کرد. استایل گرانج بیشتر بر روی راحتی لباس تأکید دارد. همچنین لباس‌های این سبک معمولاً از پارچه‌های قهوه‌ای، بژ، خاکستری، و مشکی، شلوارهای جین زاپ‌دار، بوت‌ها و نیم‌بوت‌‌های رزمی و ارتشی ترکیب شده‌اند. برای این استایل و سبک نوجوانانه چوکرها و گوشواره‌های حلقه‌ای بهترین جواهرات انتخابی هستند.

انواع استایل دخترانه ایرانی

کت و شلوار رنگی | انواع استایل دخترانه
شیک ترین ست کت و شلوار رنگی دخترانه شاد

یکی از زیباترین انواع استایل دخترانه ایرانی، استایل کلاسیک است. امروزه درحالی‌که بسیاری از انواع استایل دخترانه در دنیای مد ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، اما هنوز هیچ استایلی نمی‌تواند با جذابیت بی‌انتهای استایل کلاسیک رقابت کند. در استایل کلاسیک به‌جای تکیه بر مد روز و ترندها، بیشتر بر آیتم‌‌های ظریف و شیک مانند یک شلوار جین ساده با کت‌وشلوار و لوازم جانبی با رنگ خنثی مانند روسری و کیف‌های پارچه‌ای استوار است. بنابراین؛ کت و شلوارهای خاص دخترانه و دامن و پیراهن‌های دکمه‌دار، ژاکت‌های رنگ روشن، کت‌های پشمی چهارخانه، کت‌های سنگی، و بوت‌های تک‌رنگ، از خاص‌ترین آیتم‌های استایل کلاسیک هستند.

انواع استایل دخترانه با عکس

بدون شک یکی از محبوب‌ترین انواع استایل دخترانه، استایل کژوال است که در اوایل دهه 1980 متولد شد. استایل کژوال ترکیبی بی‌نظیر از لباس‌های رسمی و اداری با لباس‌های نیمه‌رسمی است. اگر در هنگام دیدن انواع استایل دخترانه با عکس، استایل کژوال را دیده باشید متوجه می‌شوید که این سبک خیلی رسمی نیست. آیتم‌هایی مانند دامن، شلوار، پیراهن‌های مدل مردانه، کت‌وشلوار و بوت‌های تخت یا مچ پا می‌توانند از اصلی‌ترین اجزای یک استایل کژوال باشند. در این استایل استفاده از لباس‌هایی در رنگ‌های خنثی یا تیره و ست‌کردن آن‌ها، سبک و استایلی هوشمندانه و درعین‌حال راحت و شیک به شما می‌دهد که نشان‌دهنده زندگی زنان مدرن در حال پیشرفت است.

انواع استایل‌های دخترانه

شومیز شلوار شیک | انواع استایل دخترانه
خاص ترین استایل شومیز شلوار دخترانه شیک

استایل مینیمالیستی یکی دیگر از انواع استایل‌های دخترانه است. به‌طورکلی در میان بسیاری از استایل‌های دنیای مد، مینیمالیسم در حوزه مد و لباس ساده و بدون هیچ زرق‌وبرق اضافه‌ای یک استایل به‌اصطلاح تمیز محسوب می‌شود. برخلاف تصور رایج، استایل مینیمالیستی به این معنی نیست که کمد خود را از رنگ‌های موردعلاقه‌تان خالی کنید. وقتی رنگ روشن خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که آن را با پایه خنثی تری مانند شلوار جین تیره یا شلوار مشکی و گشاد ست کنید. در استایل مینیمالیست تأکید لباس‌ها و رنگ‌ آن‌ها بیشتر بر خلوص و سادگی و تناسبات هندسی، با برش‌های ساده است.

نام انواع استایل دخترانه

هودی اور سایز | انواع استایل دخترانه
ست هودی های اور سایز دخترانه رنگی

انواع استایل دخترانه باتوجه‌به تنوعی که دارند اسامی مختلفی نیز دارند. برای اینکه بتوانید سبک و استایل موردعلاقه‌تان را پیدا کنید بهتر است نام انواع استایل دخترانه را بدانید. یکی از این استایل‌ها که امروزه بیشتر مورد استقبال و محبوبیت قرار گرفته است، ‌ استایل تامبوی (Tomboy) نام دارد. همان‌طور که از نام آن پیدا است، استایل تامبوی از لباس‌های معمولی مردانه با برش‌های گشادتر ترکیب شده است که تمرکز بیشتر آن بر راحت بودن است. سبک استایل تامبوی دقیقاً نقطه مقابل شیک و لطیف بودن استایل مینیمالیستی است. در استایل تامبوی می‌توانید از ژاکت‌های چرمی یا راحت، شلوار جین راسته یا جین مام استایل، هودی‌های سایز بزرگ، کفش‌های کتانی استفاده کنید.

انواع استایل دخترانه در دنیای مد

شومیز شلوار جین | انواع استایل دخترانه
جذاب ترین استایل شومیز و شلوار جین دخترانه جدید

به‌طورکلی انواع استایل دخترانه در دنیای مد می‌تواند نشان‌دهنده نوع شخصیت شما باشد. بهتر است استایلی که می‌خواهید بسازید را باتوجه‌به روحیاتتان انتخاب کنید. اگر شما فردی با روحیه‌ای لطیف و دخترانه هستید استایل‌های کلاسیک،اسپرت، مینیمالیستی، استایل سافت گرل و استایل‌های کره‌ای را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شخصی مرموز به نظر برسید می‌توانید از استایل‌های دارکی مانند گوتیک استفاده کنید.

جمع‌بندی

امروزه در دنیای مد و فشن شاهد انواع استایل‌های دخترانه متفاوت و خاص هستیم. برای اینکه فردی شیک و منحصربه‌فرد به نظر برسید باید سبک و استایل مخصوصتان را پیدا کنید. در انتخاب یک استایل خاص همه چیز به شخصیت و سبک زندگی شما بستگی دارد. انواع مختلفی از استایل‌ها در دنیای مد وجود دارد، از استایل گرانج و وینتیج گرفته تا استایل پاریسی و کلاسیک. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبکی را پیدا کنید که مطابق باسلیقه شما باشد و به شما احساس زیبایی و اعتمادبه‌نفس بدهد. برای ساخت یک استایل و سبک مختص به خودتان می‌توانید از میان مجموعه لباس‌های منحصربه‌فرد در فروشگاه زینا خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *