مجله مد و فشن

هنر شیک بودن : 10 توصیه برای بهتر لباس پوشیدن

هنر شیک بودن : 10 توصیه برای بهتر لباس پوشیدن

ست کردن لباس یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. برای شیک بودن نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتنشان می‌توانید به راحتی لباس بخرید و آن‌ها را با هم ست کنید. فقط کافیست پیش از خرید لباس برخی نکات را در نظر بگیرید.

10 نکته مهم برای شیک بودن

1.      استایل شخصی داشته باشید

همه ما استایل خاص خودمان را داریم، فقط لازم است آن را بشناسیم و سعی کنیم همان را دنبال کنیم. بنابراین لازم نیست هر چیزی که تن شخص دیگری خوب است تن ما نیز خوب باشد بلکه لازم است ما استایل خودمان را داشته باشیم و هر آنچه دوست داریم و با ظاهر و انداممان سازگار است را تهیه کنیم. در نظر داشته باشید استایل شخصی هر فردی فقط آنچه به تن می‌کند نیست بلکه ترکیبی از شخصیت، روحیات، علاقه مندی‌ها و سبک زندگی فرد نیز است. ما به شما توصیه می‌کنیم خودتان باشید و استایل شخصی خودتان را تعریف کنید.

بخشی از استایل لباس پوشیدن شما شامل رنگ‌ها و طرح‌هایی می‌شود که بیش از سایر مدل‌ها استفاده می‌کنید. اگر هنوز نمی‌دانید سلیقه و استایل شما مطابق با کدام مدل‌ها است کمد لباستان را خالی کنید و رنگ‌ها و مدل‌های مختلف را جدا بچینید. بعد متوجه خواهید شد رنگ و مدلی که بیشتر استفاده می‌کنید کدام است. حالا می‌توانید بر اساس آن سایر استایلتان را بچینید. مثلا اگر شما اغلب لباس یا مانتوی چهارخونه می‌پوشید می‌توانید بر اساس آن شلوار و کفش انتخاب کنید. یا اگر اغلب لباس‌های شما فرم کتی و رسمی دارد باز هم بر اساس آن سایر لباس‌هایتان را ست کنید.

این موضوع درباره رنگ‌ها نیز صدق می‌کند. رنگی که بیشتر استفاده می‌کنید را بشناسید و رنگ‌های مکمل و سازگار با آن را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید لباس‌هایتان را با هم ست کنید.

برای شیک بودن استایل شخصی داشته باشید

2.      هیچ چیز را فقط برای یک مراسم خریداری نکنید

بدون شک برای همه ما این اتفاق افتاده است که به یک میهمانی یا عروسی دعوت می‌شویم و به همین منظور به خرید لباس می‌رویم اما آن پیراهن را فقط برای همین یک میهمانی به تن می‌کنیم. شیک بودن به این معنا نیست که شما در هر میهمانی یک لباس جدید به تن کنید بلکه ابتدا باید لباسی که به تن می‌کنید به استایل شما بیاید و مهم‌تر اینکه چیزی بخرید که بتوانید بعدا در مراسم دیگری بپوشید و به اصطلاح از مد نیفتد. گاهی با یک کمربند، تغییر مدل مو یا تغییر رنگ کفش می‌توانید همان پیراهن را در مجلسی دیگر بدون اینکه کسی متوجه تکراری بودنش شود مجدد بپوشید.

ما به شما توصیه می‌کنیم همیشه یک شومیز سفید، دامن ساده و یک شلوار جین در کمد لباستان داشته باشید. این سه لباس را می‌توانید بارها و بارها با استایل‌های متفاوت بپوشید و به میهمانی‌ها و دورهمی‌های متعدد بروید بدون اینکه نیاز باشد هر بار یک لباس جدید خریداری کنید.

3.      لباسی که اندازه شما نیست را نخرید

گاهی ممکن است لباسی را پشت ویترین فروشگاه ببینیم اما یک سایز کوچکتر یا یک سایز بزرگتر از ما باشد. اما به دلیل اینکه علاقه شدیدی به آن لباس داشتیم با وجود بزرگ یا کوچک بودن آن را می‌خریم. اما این کار را نکنید. بخشی از شیک بودن به اندازه بودن لباس‌هایمان است. لباسی که در تن ما تنگ باشد یا به تنمان گریه کند برایمان استایل شیکی ایجاد نمی‌کند. شاید به این فکر کنید که در بسیاری از استایل‌ها لباس‌های گشاد پوشیده می‌شود اما این بدین معنا نیست که شما باید لباسی که با آن استایل سازگاری ندارد را یک سایز بزرگتر بخرید تا چنین استایلی بسازید. حتی لباس‌های گشاد نیز باید به اندازه مناسبی بر تن هر فردی گشاد باشد نه بیشتر نه کمتر.

لباس بزرگتر از سایزتان نخرید

4.      رنگ‌های فصل را بشناسید

اگرچه شما ممکن است همیشه رنگ‌های مورد علاقه خودتان را داشته باشید اما شناخت رنگ‌های فصل نیز می‌تواند به شما کمک کند در هر فصلی استایل مناسب‌ و شیک‌تری داشته باشید. بعنوان مثال اغلب مواقع رنگ‌ تابستان رنگ‌های روشن و پاستلی هستند و رنگ‌های شادتر و طرح‌های گلدار مناسب فصل بهار هستند. این رنگ‌ها را بشناسید و هنگام خریدهای فصلی در نظر بگیرید. در کنار رنگ‌های اصلی که خودتان می‌پسندید می‌توانید هر فصلی رنگ مناسب آن فصل را در نظر بگیرید و استایلی شیک مخصوص همان فصل برای خودتان بسازید.

اگر خیلی نسبت به ست کردن رنگ‌ها مطمئن نیستید همیشه یکی از لباس‌هایتان را در رنگ خنثی انتخاب کنید. مثلا در کنار مانتوی قرمز از شال طوسی یا مشکی استفاده کنید یا شلوار کرم را با شومیز صورتی ست کنید. با این ترکیب همیشه می‌توانید رنگ‌های شیکی را در کنار هم قرار دهید.

خرید شومیز مجلسی

انواع شومیز سفید و رنگی مجلسی
شیک بودن با رنگ های شاد

5.      اکسسوری‌هایتان را بیش از اندازه به نمایش نگذارید

اکسسوری‌ها هرکدام مناسب مراسم و جایگاه خاصی هستند. اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید هر روز گوشواره یا گردنبند داشته باشید با توجه به لباس‌هایی که آن روز به تن می‌کنید و مراسمی که در آن حضور دارید اکسسوریتان را انتخاب کنید. برای داشتن یک استایل شیک و باکلاس بهترین انتخاب، اکسسوری‌های مینیمال و ریزنقش است. بعنوان مثال گوشواره‌های نقره‌ای کوچک برای هر مراسمی مناسب هستند. بخصوص اگر وارد یک فضای رسمی می‌شوید داشتن یک گوشواره رنگارنگ درشت شما را شخص شیکی نشان نمی‌دهد اما داشتن یک ست گوشواره ظریف و بدون آویز می‌تواند شما را در آن فضای رسمی فردی حرفه‌ای نشان دهد.

گوشواره‌های بزرگتر و آویزدار را برای مراسم دوستانه و خودمانی استفاده کنید. برای مراسم رسمی و اداری بهتر است زیورآلات به دست نداشته باشید.

ست کردن اکسسوری ها با لباس

6.      هنگام خرید لباس جدید به لباس‌های داخل کمدتان فکر کنید

هر چیزی که می‌خرید را باید بتوانید با یکی از لباس‌های داخل کمدتان ست کنید. شلوار یا مانتویی که هیچ هماهنگی با سایر لباس‌های شما ندارد فقط خرج شما را بالاتر می‌برد. بنابراین هنگام خرید لباس جدید به هر آنچه در کمد لباستان دارید فکر کنید. به این فکر کنید که آیا در کمدتان چیزی دارید که بتوانید با این شلوار بپوشید؟ آیا رنگ شالی که می‌خواهید بخرید به هیچیک از مانتوهایی که دارید می‌آید؟ آیا جنس کیفی که می‌خرید با سایر لباس‌ها و کفشتان هماهنگی لازم را دارد؟ با این فکر می‌توانید لباس‌هایتان را به شیک‌ترین شکل ممکن ست کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید هر بار هزینه بیش از اندازه بابت خرید چند لباس متحمل شوید.

10 راز شیک بودن

7.      به جزییات توجه کنید

خرید لباس برای شیک بودن کافی نیست. جزییات اهمیت ویژه‌ای دارد. اینکه لباس را چطور بپوشید، چطور ست کنید و مهم‌تر از همه لباسی که بر تن دارید تمیز و بدون چروک باشد بسیار در شیک نشان دادن شما تاثیر گذار است. حتی گرانترین لباس را از معروف‌ترین برند بخرید اما چروک بپوشید یا نتوانید رنگ مناسبی را در کنار آن استفاده کنید، اصلا شیک دیده نمی‌شوید چرا که بر خلاف تصورتان، افراد خیلی زود متوجه چروک بودن یا ناهمسان بودن لباس‌هایتان می‌شوند.

8.      لباس‌ها را با توجه به جنشسان با هم ست کنید

علاوه بر اینکه باید هنگام ست کردن لباس‌ها به رنگشان توجه کنید باید لباس‌ها از لحاظ جنس نیز با هم همخوانی لازم را داشته باشند. جنس لباس‌ها در برخی مواقع استایل شما را نیز تعریف می‌کند. اگر دقت داشته باشید برخی لباس‌های رسمی جنس خاصی دارند و پوشیدن آن‌ها در کنار لباس‌هایی که ظاهری اسپورت دارند، نظیر کفش‌های کتانی یا شلوارهای زاپ دار هماهنگی خاصی ایجاد نمی‌کند. بنابراین باز هم به این مساله می‌رسیم که اگر استایلتان را بشناسید با توجه به آن می‌توانید لباس‌هایی را انتخاب کنید که هم جنس و هم رنگشان به استایل شما بیاید.

ست کردن لباس رسمی

9.      به آرایش صورت و موهایتان توجه کنید

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، شیک بودن همیشه به لباسی که می‌پوشید نیست بلکه بخشی از آن به ظاهر شما باز می‌گردد. آراسته و مرتب بودن، شما را جذاب‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهد. به آرایش موهایتان توجه داشته باشید و همیشه قبل از اینکه از خانه خارج شوید موهایتان را شانه بزنید. در نظر داشته باشید که آرایش موهای شما نیز می‌تواند رسمی و غیررسمی باشد. بعنوان مثال اگر عادت دارید برای یک میهمانی دوستانه و خانوادگی موهایتان را باز بگذارید و داخل صورتتان بریزید، شاید بهتر باشد برای یک مراسم رسمی و اداری آن را از پشت ببندید تا ظاهر مرتب‌تری داشته باشید و آرایش موهایتان با لباس‌هایی که به تن می‌کنید همخوانی داشته باشد.

این مساله درباره آرایش صورتتان نیز صدق می‌کند. آرایش ملایم و مناسب رنگ پوست، چشم و موهایتان همیشه شیک است. از زیاد آرایش کردن برای گردش‌های روزمره بپرهیزید.

استایل لباس قرمز

10.  به تمیز بودن کفش‌هایتان توجه کنید

همانطور که درباره لباس‌هایتان صدق می‌کرد، تمیز بودن کفش نیز در شیک بودن شما تاثیرگذار است. اگر مرتب کفش‌هایتان را تمیز کنید و واکس بزنید از آسیب دیدن آن‌ها نیز جلوگیری خواهید کرد. همچنین کفشی بخرید که راه رفتن با آن برایتان راحت است. راه رفتن شما در استایلی که به نمایش می‌گذارید بسیار تاثیرگذار است. بهترین لباس‌ها را بر تن کنید اما نتوانید به خوبی و با آرامش راه بروید به نظر خواهد رسید لباس‌هایتان برایتان مناسب نیستند و شما در آن‌ها راحت نیستید. پس به کیفیت، راحتی و تمیزی کفش‌ها توجه ویژه داشته باشید.

به تمیز بودن کفش هایتان توجه کنید

برای شیک بودن نیاز نیست همیشه خیلی هزینه کنید

شیک بودن و داشتن استایل زیبا فقط به لباس‌های گرانقیمت ختم نمی‌شود. لباس‌های ساده را می‌توانید به بهترین شکل بپوشید به طوری که از گرانترین لباس‌های موجود در بازار نیز شیک‌تر جلوه کنند. در نظر داشته باشید بخشی از شخصیت شما در لباس‌هایی که می‌پوشید نمایان می‌شود. پیش از اینکه با کسی صحبت کنید، این ظاهر شماست که شما را توصیف می‌کند. پس مرتب و تمیز بودن را همیشه در نظر داشته باشید و در نمایش لباس‌هایتان زیاده روی نکنید تا شیک‌تر دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *