مجله مد و فشن

9 نکته درباره استایل کاری زنانه

استایل کاری زنانه

چطور در محیط کار حرفه‌ای‌تر دیده شویم؟ این شاید سوالی باشد که هرروز که برای سرکار رفتن آماده می‌شویم از خودمان بپرسیم. جدا از اینکه همه ما باید هر روز از نظر دانش و اطلاعات مرتبط با شغل خود ارتقا پیدا کنیم، داشتن پوشش مناسب با محیط کار نیز می‌تواند به ما کمک کند از دید دیگران در کارمان جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر دیده شویم. در این مقاله به نکاتی که باید درباره استایل کاری زنانه بدانید.

نکات مهم درباره استایل کاری زنانه

1.     خودتان باشید

این اولین نکته‌ای است که باید درباره استایل کاری زنانه در نظر بگیرید. اول از همه باید خودتان باشید بنابراین استایل شخصی خودتان را حین انتخاب استایل کاری در نظر بگیرید اما در عین حال در نظر داشته باشید که این استایل باید متناسب با محیط کاری شما باشد. اگر فردی هستید که عاشق رنگ‌ها هستید، از رنگ‌ها در استایل خود استفاده کنید اما زیاده روی نکنید. اغلب مواقع بهتر است رنگ خنثی را بعنوان رنگ اصلی استایل خود انتخاب کنید و در کنار آن از رنگ‌های دلخواهتان کمگ بگیرید. همه چیز را در حد اعتدال رعایت کنید.

استایل کاری زنانه

2.     به کیفیت لباس توجه کنید

بعنوان یک زن شاغل لازم است که در محیط کارتان باهوش و جدی دیده شوید. این را می‌توانید با لباسی که خریداری می‌کنید نشان دهید. به کیفیت لباس‌ها توجه کنید چرا که احتمالا مجبورید مدت زمان طولانی در طول روزهای متوالی آن را بپوشید و نباید نگران پاره شدن، چروک شدن یا بیرنگ شدن آن باشید. بنابراین هرقدر هم بخواهید برای خرید لباس صرفه جویی کنید، بهتر است درباره استایل کاری زنانه که انتخاب می‌کنید کمی بیشتر هزینه کنید. با انتخاب لباس مناسب و با کیفیت می‌توانید چند سال آن را به تن کنید بدون اینکه نیاز باشد هربار لباس جدیدی بخرید. همچنین با داشتن یک کمد کپسولی برای لباس‌هایی که برای کار می‌خواهید به تن کنید، می‌توانید استایل‌های متنوعی ایجاد کنید.

استایل کاری زنانه

3.     کفش جلوباز نپوشید

یکی از مهم‌ترین اقلامی که در استایل کاری زنانه شما تاثیرگذار خواهد بود کفش است. جدا از موقعیت شغلی که دارید و میزان راه رفتن شما سر کار، کفش در استایل شما به چشم می‌آید. یک نکته مهم درباره انتخاب کفش این است که کفش جلوباز نپوشید. کفش جلوباز اصلا یک کفش رسمی محسوب نمی‌شود و در اغلب مواقع مناسب محیط کار نخواهد بود. این مدل کفش‌ها که معمولا در تابستان استفاده می‌شود بیشتر مناسب قرارهای آخر هفته و دورهمی‌های دوستانه است. بنابراین برای استایل خود کفش ساده نظیر کالج، کفش اسپورت و نیم بوت گزینه‌های بهتری برای استایل روزمره کاری هستند.

اگر می‌خواهید کمی رسمی‌تر باشید یا برای یک جلسه کاری استایل مناسب‌تر و جدی‌تری داشته باشید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید اما به اندازه پاشنه کفش دقت داشته باشید چرا که بهتر است بیش از 5 سانتیمتر نباشد و بتوانید مدت زمان کافی به روی آن بایستید یا با آن راه بروید. چرا که در یک جلسه کاری، باید از هر چیزی که ممکن است حواس شما را پرت کرده و تمرکزتان را بهم بزند دوری کنید، کفش یکی از اولین مواردی است که می‌تواند این تاثیر را روی شما بگذارد. پس راحتی را اولویت قرار دهید.

استایل کاری زنانه
کفش پاشنه بلند زنانه موجود در سایت زینا استایلیش

4.     به قد لباسی که می‌پوشید توجه کنید

قد لباسی که می‌پوشید مهم است. با اینکه قرار نیست آن را خیلی بلند انتخاب کنید، بهتر است متناسب با قدتان انتخاب شود. شلواری که قد آن کوتاه است، مانتویی که خیلی بالاتر از زانو قرار بگیرد و آستین کوتاهی داشته باشد، استایل حرفه‌ای برای شما ایجاد نخواهد کرد. شما زمانی در محیط کارتان فردی جدی در زمینه شغلی خود دیده می‌شوید که بتوانید این تعادل را در لباس پوشیدن حفظ کنید. لباس را نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه انتخاب کنید.

به تنگ و گشاد بودن هم توجه کنید چرا که قرار است در طول روز این لباس را به تن داشته باشید و به کارتان نیز بپردازید. پس متناسب با نوع شغلی که دارید به این موارد توجه کنید. بعنوان مثال اگر قرار است در یک جلسه کاری مرتب از جایتان بلند شوید، قرار نیست هر بار برای صاف کردن و کشیدن قد شلوارتان خم و راست شوید. پس بهتر است شلواری بپوشید که قد متناسبی داشته باشد و وقتی می‌نشینید خیلی بالا نرود یا حداقل به قدری راحت باشد که با بلند شدن، قد شلوار در جای قبلی خود بایستد.

استایل کاری زنانه

5.     آرایش زیادی نداشته باشید

همانند اغلب نکات گفته شده در این مقاله، همه چیز باید در حد تعادل باشد. شاید به این فکر کنید که آرایش صورت ربطی به استایل شما ندارد، این در حالیست که اتفاقا آرایش صورت شما استایلتان را تکمیل می‌کند. بنابراین باید متناسب با استایلتان در نظر گرفته شود. وقتی لباس‌های شیک و رسمی به تن می‌کنید، قرار نیست همانند یک میهمانی آرایش داشته باشید. این دو با هم هماهنگی ندارند و شما را فردی جدی در کارتان نشان نمی‌دهد. پس یک آرایش ساده روزمره داشته باشید، نیازی نیست چشمتان یک آرایش غلیظ داشته باشد یا از مژه مصنوعی استفاده کنید، اگر می‌خواهید حرفه‌ای دیده شوید باید از این موارد دست بکشید.

چهره طبیعی شما برای محیط کاریتان به اندازه کافی زیبا است. با یک آرایش ساده، نظیر کرم زدن و یک رژ لب ساده در رنگ ملایم، چهره‌تان را شاداب‌تر کنید. بهتر است همیشه یک آینه روی میزتان داشته باشید تا قبل از رفتن به جلسات خودتان را در آینه نگاه کنید و اگر لازم است کمی چهره‌تان را شاداب‌تر نشان دهید آرایش ملایمی به آن اضافه کنید.

6.     از اکسسوری‌های بزرگ و بیش از حد استفاده نکنید

و باز هم، تعادل و ملایم بودن در انتخاب اکسسوری نیز حرف اول را میزند. اکسسوری همانطور که می‌تواند استایل شما را تکمیل کند، ممکن است موجب از بین رفتن کل استایلتان نیز بشود. اکسسوری‌ها شامل اقلام کوچک از گوشواره و گردنبند گرفته تا اقلام بزرگتر و روزمره نظیر کیف و کمربند می‌شوند. با توجه به استایلتان کیفی را انتخاب کنید که تناسب کافی با لباس‌هایتان داشته باشد. اگر می‌خواهید رسمی‌تر دیده شوید یا یک جلسه کاری دارید که نیاز است در آن جدیتتان بیشتر به رخ کشیده شود، داشتن یک کیف دستی کوچک گزینه بهتری از یک کوله پشتی است!

اما همه چیز را ساده و کلاسیک انتخاب کنید. کیفی که پر از زرق و برق است، زنجیر دارد و یا چیزی از آن آویزان است، استایل رسمی شما را برهم خواهد زد. همین مساله درباره سایر اکسسوری‌ها نیز صدق می‌کند، گوشواره بزرگ یا یک گردنبند آویزدار بزرگ، نظرات را به خود جلب می‌کنند و موجب می‌شوند صدای شما کمتر شنیده شود و شما فردی حرفه‌ای به نظر نرسید.

هنگام انتخاب کیف در نظر داشته باشید که چطور به محل کارتان رفت و آمد می‌کنید. آیا ماشین شخصی دارید یا لازم است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید؟ بنابراین بر دوش کشیدن کیف در طول مسیر ممکن است خسته کننده باشد. اگر مسیر زیادی را باید کیف را در دست بگیرید، کیفی انتخاب کنید که در عین جادار بودن، سبک باشد و بندی که روی شانه شما قرار می‌گیرد به اندازه‌ای پهن باشد که به شانه آسیب نرسانده و موجب خستگی زودهنگام شما نشود.

ست کیف و کفش زنانه
ست کیف و کفش زنانه

7.     به انتخاب رنگ فکر کنید

رنگ‌ها قدرت دارند و این مساله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. بنابراین وقتی برای استایل کاری زنانه خود رنگ انتخاب می‌کنید از دید روانشناسی به رنگ‌ها نگاه کنید. بعنوان مثال، قرمز یک رنگ قدرتمند است اما به همان اندازه خشونت را نیز نشان می‌دهد. به همین دلیل باید به حد تعادل در استایلتان به کار ببرید و زیاده روی نکنید. رنگ‌های خنثی را رنگ اصلی استایلتان انتخاب کنید و بیشتر از رنگ‌های آبی، سرمه‌ای، خردلی، کرم و رنگ‌هایی که خیلی در چشم نیستند استفاده کنند تا تعادل استایلتان حفظ شود.

رنگ در استایل کاری زنانه

8.     نیازی نیست برای استایل کاری خود مد روز باشید

همه ما دوست داریم جدیدترین لباس‌ها را به تن کنیم و مد روز پیش برویم. این در رابطه با رنگ سال و مد سال صدق می‌کند اما مد محیط کار قرار نیست هر سال تغییر کند و همگام با مد روز پیش برود چرا که قوانین خاص و همیشگی برای آن وجود دارد. هرچند در این میان می‌توان از برخی مدها و ترندها نیز در استایل خود استفاده کنید اما لازم نیست کل استایلتان را بر اساس مد روز بچینید. به طور کلی مد روز بودن بد نیست اما نباید به قدری به چشم بیاید که استایلتان را از جدیت و رسمی بودن خارج کند.

9.     استایلتان را با شرایط محیط کاریتان وفق دهید

در نهایت نکته مهمی که باید در نظر بگیرید شرایط محیط کاریتان است. هر استایلی را نمی‌توانید برای هر محیط کاری استفاده کنید. مثلا ممکن است محیط کاری شما قوانین خاصی درباره لباس کار داشته باشد. مثل جلو بسته بودن یا پوشیدن مقنعه. اما قرار نیست این مساله موجب شود شما نتوانید استایل مناسب و شیکی انتخاب کنید. به میزان فعالیتی که در طول روز دارید توجه کنید. آیا دائما در رفت و آمد هستید؟ آیا زیاد می‌ایستید؟ نیاز دارید آزادی عمل بیشتری حین کار کردن داشته باشید؟ همه این موارد به روی انتخاب استایل کاری زنانه شما تاثیرگذار خواهند بود.

مانتو جلو بسته

استایل کاری زنانه خود را به ما بسپارید

چیدن یک استایل کاری زنانه زیبا و شیک کار دشوار نیست فقط کافیست به نکاتی درباره انتخاب لباس توجه کنید. لازم است در نظر داشته باشید که محیط کاری شما با محیط دوستانه و قرارهای روزمره که می‌گذارید متفاوت است. بنابراین قرار نیست لباس‌هایی که برای استایل روزانه خود انتخاب می‌کنید برای لباس اداری و محیط کار نیز انتخاب کنید. در محیط کار باید رسمی‌تر، جدی‌تر و حرفه‌ای دیده شوید تا بتوانید پیشرفت کاری بهتری نیز داشته باشید و سایرین به شما اعتماد کنند. با زینا استایلیش در ارتباط باشید تا با توجه به سلیقه و استایل شخصی شما، استایلی شیک برای محیط کارتان پیشنهاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *