مجله مد و فشن

آیا شومیز سفید شما را چاق نشان می‌دهد؟ راهنمای ست کردن لباس سفید برای افراد درشت اندام

راهنمای ست کردن لباس سفید برای افراد درشت اندام

وقتی نوبت به انتخاب بین رنگ سفید و مشکی می‌رسد، بسیاری از خانم‌ها ناخوداگاه سمت رنگ مشکی کشیده می‌شوند چرا که بر این تصور هستند که رنگ مشکی آن‌ها را لاغر اندام‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهد. اگرچه این درست است که رنگ مشکی در قیاس سفید فرد را جمع و جورتر نشان می‌دهد، اما بدین معنا نیست که شما به خاطر تصوری که نسبت به اندامتان دارید خود را از پوشیدن لباس‌ها و شومیز سفید محروم کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت حتی اگر درشت اندام هم باشید باز هم می‌توانید با انتخاب درست، یک لباس سفید زیبا به تن کنید.

راهنمای ست کردن لباس سفید برای افراد درشت اندام

نکته‌ای که در ابتدا باید در نظر داشته باشید این است که تمامی لباس‌هایی که به رنگ مشکی هستند شما را لاغرتر نشان نمی‌دهند و در مقابل تمامی لباس‌های سفید هم اندامتان را درشت‌تر نمایان نمی‌کند. بلکه معجزه‌ی دنیای مد این است که هر رنگی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنید نکاتی را در طراحی خود داشته باشد که بتواند شکل مناسبی به اندام شما بدهد.

1.      بلوز یا شومیز سفیدی را انتخاب کنید که در کمر تنگ‌تر باشد

تمرکز کردن به روی کمر و باریک نشان دادن آن یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای لاغرتر دیده شدن در یک لباس سفید به کار بگیرید. برخی توصیه می‌کنند شومیز سفید را داخل دامنی که کمی کلوش است قرار دهید تا بالا تنه شما لاغرتر دیده شود. همچنین در چنین شرایطی اگر دامن را در رنگ تیره انتخاب کنید می‌تواند نتیجه بهتری برایتان داشته باشد. برخی شومیزها به خودی خود این مدل کلوش را در پایین کمر خود دارند و می‌توانید آن‌ها را با شلوار جین هم بپوشید. اما بهتر است بدانید کدام مدل شلوار جین مناسب شماست.

آیا شومیز سفید شما را چاق نشان می‌دهد؟ راهنمای ست کردن لباس سفید برای خانم‌ها

2.      لباس یقه هفت تعادل بیشتری به اندام شما می‌بخشد

اگر اندام‌های مختلف را بشناسید، برخی افراد درشت اندام اندام مستطیلی دارند که در این اندام فرد شانه‌های درشت‌تری دارد. برای اینکه در یک لباس سفید عرض شانه‌ها متناسب‌تر دیده شود بهتر است سراغ لباس‌های یقه هفت بروید یا اگر شومیز دکمه‌دار به تن می‌کنید دکمه‌های بالای آن را باز بگذارید تا شکل یقه هفت به خود بگیرد.

آیا شومیز سفید شما را چاق نشان می‌دهد؟ راهنمای ست کردن لباس سفید برای خانم‌ها

3.      به آزاد بودن لباس در تنتان توجه داشته باشید

این بدین معناست که لباس شما نه باید خیلی بزرگ باشد که شما را درشت‌تر نشان دهد نه خیلی تنگ و چسبان که در تنتان جای حرکت نداشته باشد. فقط کافیست این لباس کمی در اندامتان جای حرکت داشته باشد تا فقط بتوانید به کمک آن قوس اندامتان را نشان دهید. این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای پوشیدن شومیز سفید باید در نظر داشته باشید تا بتوانید استایلی زیبا و شیک داشته باشید.

بهتر است شومیز سفیدتان در تنتان آزاد باشد

4.      اگر قد کوتاهی دارید با لباس سفید کفش تیره نپوشید

کفش تیره با لباس سفید پاهای شما را کوتاه نشان می‌دهد. بنابراین اگر درشت اندام هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید بهتر است کفشی که همراه با لباس سفیدتان می‌پوشید را در رنگ روشن نظیر سفید یا رنگ‌های خنثی نظیر کرم یا شتری انتخاب کنید. رنگ‌های براق و متالیک هم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند اما فقط کافیست رنگ مشکی یا تیره را برای استایل کردن با شومیز سفید یا پیراهن سفیدتان انتخاب نکنید.

نحوه پوشیدن شومیز سفید برای خانم‌های درشت اندام

همچنین داشتن استایل مونوکروم در رنگ روشن می‌تواند برای افرادی که قد کوتاهتری دارند گزینه بهتری باشد. شومیز سفیدتان را با شلوار سفید یا به طور کلی شلوار رنگ روشن و کفش روشن ست کنید تا استایلی شیک‌تر داشته و بلندتر دیده شوید.

آیا لباس سفید بهتر از لباس مشکی است؟

لازم است بدانید که بخشی از استایل ما که با رنگ‌ها سر و کار دارد بخشی از شخصیت و روزمرگی ماست و به نوعی می‌تواند از سلیقه ما برگرفته شود. این بدین معناست که اگر شما رنگی را دوست دارید مانعی برای پوشیدن آن وجود ندارد اما به شرطی که بدانید چطور آن را به بهترین و شیک‌ترین شکل به تن کنید. این موضوع درباره لباس سفید و مشکی نیز صدق می‌کند.

اگرچه به طور پیش فرض مشکی شما را لاغرتر نشان می‌دهد و مشکل انتخاب مدل و طرح لباس را برطرف می‌کند اما اگر بدانید چه مدل لباس سفیدی برای شما مناسب است می‌توانید از شادابی و جذابیت این رنگ نیز استفاده کنید. بخصوص اینکه رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها است که به راحتی با هر رنگ دیگری ست می‌شود. پس خودتان را برای داشتن استایلی زیبا با شومیز سفید محروم نکنید. همچنین فراموش نکنید چه شومیز سفید چه مشکی دو تا از لباس‌هایی هستند که باید همیشه در کمد کپسولی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *