مجله مد و فشن

هر آنچه باید درباره استایل کلاسیک بدانید

همه چیز درباره استایل کلاسیک

استایل کلاسیک یکی از استایل‌هایی است که محبوبیت زیادی بین خانم‌های ساده پسند دارد چرا که این استایل یک سبک مینیمال، ساده و در عین حال جذاب است. با وجود اینکه از صفت ساده برای تعریف این استایل استفاده می‌کنیم اما باز هم چیدمان درست و استفاده از آیتم‌های مناسب در این استایل تاثیر دارد. بنابراین اگر دوست دارید بیشتر درباره استایل کلاسیک بدانید، این مقاله را دنبال کنید تا با اقلام و رنگ‌هایی که برای این استایل نیاز است بیشتر آشنا شوید.

10 آیتم که برای استایل کلاسیک لازم دارید

1.      یک شومیز سفید

اگر سر کار می‌روید، برای یک مصاحبه کاری به دنبال یک استایل ساده و شیک می‌گردید، یا حتی برای یک دعوت شام می‌روید، یک شومیز سفید بهترین گزینه شما خواهد بود. شومیز سفید اولین گزینه‌ای است که باید برای یک استایل کلاسیک داشته باشید. شومیز سفید را می‌توانید به طرق مختلفی استایل کنید و در عین سادگی شیک باشید. همچنین شومیز سفید برای اندام‌های مختلف قابل استفاده است فقط کافیست بدانید برای اینکه لاغرتر دیده شوید باید چطور آن بپوشید.

شومیز سفید را زیر یک کت بپوشید یا از آن زیر وست استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک دامن راسته مشکی یا جین همراه با آن ست کنید. همچنین شومیز سفید را می‌توانید در فصل سرد زیر یک وست بافت یا بافت یقه هفت بپوشید و استایلی صمیمی و کلاسیک بسازید. برای داشتن یک استایل اسپورت یا غیررسمی با شومیز سفید می‌توانید آن را با شلوار مام استایل و کفش کانورس یا ونس سفید بپوشید. در چنین استایلی معمولا شومیز سفید را گره می‌زنند تا از سادگی آن کاسته شود.

شومیز سفید در استایل کلاسیک

2.      پیراهن کوتاه مشکی

حتما بارها استایل‌های شیک و کلاسیک روی مجلات مد را دیده‌اید. در بیشتر مواقع از یک پیراهن ساده مشکی برای استایل استفاده می‌شود. پیراهن کوتاه بدون آستین که قد آن تا روی زانو باشد بهترین گزینه برای یک استایل کلاسیک محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که برای داشتن یک استایل کلاسیک نباید پیراهن خیلی کوتاه را انتخاب کنید بلکه شیک بودن این استایل به قد آن بستگی دارد.

چند استایل زیبا و کلاسیک با پیراهن کوتاه مشکی:

  • پیراهن کوتاه مشکی با کفش پاشنه بلند ساده، گوشواره‌های مرواریدی ساده‌ترین شکل استایل کردن با این لباس است.
  • به این استایل می‌توانید شومیز سفید اضافه کنید تا یک استایل لایه‌ای و کلاسیک داشته باشید. به جای کفش پاشنه بلند نیز می‌توانید کفش اسپورت سفید به پا کنید. 
  • روی پیراهن کوتاه مشکی می‌توانید یک ژاکت ساده در رنگ خنثی، نظیر کرم یا خاکستری بپوشید و استایل خود را پاییزه‌ کنید.

3.      ژاکت ساده

از ژاکت ساده کشمیر گرفته تا یک ژاکت بافت یا پشمی، ژاکت‌های جلوباز و دکمه دار همیشه گزینه مناسبی برای استایل کلاسیک در فصول سرد سال هستند. چند استایل ساده و شیک کلاسیک با ژاکت ساده:

  • یک ژاکت بلند و اورسایز که قد آن تا نیمه باشد را می‌توانید با یک لگینگ بپوشید و یک استایل ساده برای فصل پاییز بسازید.
  • ترکیب ژاکت، شلوار جین اسکینی، اسنیکرز ساده سفید و یک بلوز یقه هفت یک گزینه دیگر برای داشتن یک استایل کلاسیک و جذاب باشد.
ژاکت در استایل کلاسیک

4.      ترنچ کت برای فصل پاییز

وقتی به فصل سرد سال بخصوص پاییز می‌رسیم پوشیدن یک ترنچ کت می‌تواند کمک شایانی به استایل شما بکند. شما می‌تواند یک ترنچ کت زیبا و شیک به رنگ کرم یا شتری یا یکی از رنگ‌های زیبای پاییزی تهیه کنید و این فصل را با گرمای دلنشینی سپری کنید.

  • ترنچ کت را با شلوار جین اسکینی، نیم بوت مشکی و شال مشکی پاییزه بپوشید و برای زیباتر شدن آن رژ لب قرمز بزنید.
  • ترنچ کت یک گزینه مناسب برای یک استایل لایه‌ای به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید زیر آن یک شومیز سفید و یک بافت یقه هفت تک رنگ بپوشید تا هم کلاسیک دیده شوید هم به روز باشید. در چنین حالتی پوشیدن بوت تا زیر زانو می‌تواند شما را شیک‌تر نشان دهد.
ترنچ کت استایل کلاسیک

5.      کفش اسپورت سفید

کفش‌های سفید به طور کلی گزینه مناسبی برای یک استایل ساده و مینیمال هستند. کفش اسپورت سفید را برای استایل کلاسیک خود انتخاب کنید و همراه شلوار جین اسکینی و یک کت مشکی یا خاکستری بپوشید. برای تابستان می‌توانید کفش اسپورت سفیدتان را همراه با مانتوی سفید و شال رنگی بپوشید و کلاسیک بودن خود را اینگونه نمایان کنید.

6.      شلوار جین مشکی یا سفید

اگرچه شلوارهای جین ساده همیشه گزینه مناسبی برای هر استایلی هستند اما برای اینکه مینیمال و کلاسیک باشید می‌توانید رنگ مشکی یا سفید را برای شلوار خود انتخاب کنید. شاید لازم نباشد هر دو رنگ را داشته باشید رنگی که کاربرد بیشتری برایتان دارد را در کمد کپسولی خود قرار دهید و با توجه به استایل شخصی که دارید نوع شلوار جین خود را انتخاب کنید و در رنگ مشکی یا سفید تهیه کنید. به دنبال لباس‌هایی باشید که رنگ‌های ساده و تکرنگ دارند و به اصطلاح مینیمال هستند.

شلوار جین سفید در استایل کلاسیک

7.      کت ساده (مشکی/رنگ خنثی)

کت‌های ساده گزینه بسیار شیک و مناسبی برای یک استایل کلاسیک و مینیمال هستند. کت‌ها انواع مختلفی دارند که امروزه انواع بلند و به اصطلاح اورسایز آن‌ها بیشتر ترند است. کت را می‌توانید به جای مانتو در یک مراسک رسمی بپوشید و آن را با یک شلوار مشکی راسته و یک کفش پاشنه بلند ست کنید. علاوه بر اینها کت گزینه مناسبی برای پوشیدن روی پیراهن است. بنابراین با پیراهن ساده مشکی خود می‌تواند کت مشکی نیز همراه کنید.

پوشیدن تیشرت سفید یا مشکی، شومیز سفید یا مشکی و حتی تیشرت‌های ساده راه راه زیر کت تکرنگ ساده نیز گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید در نظر داشته باشید.

کت در استایل کلاسیک

8.      بلوز یقه هفت

بلوزهای یقه هفت خیلی محبوب و پرطرفدار هستند چون در عین سادگی که دارند به روی اندام شما هم تاثیرگذارند. بعنوان مثال یقه هفت برای افرادی که شانه‌های بزرگتری دارند یا می‌خواهند کمرشان باریک‌تر دیده شود گزینه مناسبی است. در فصل پاییز می‌توانید یک بافت یقه هفت انتخاب کنید و برای شیک‌تر شدن استایلتان زیر آن یک شومیز سفید بپوشید که یقه آن بیرون از یقه هفت بافت نمایان می‌شود. اما در انتخاب لباس یقه هفت در استایل کلاسیک نیز به مینیمال و ساده بودن آن دقت کنید. ساده‌ترین روش برای ست کردن بلوز یقه هفت در استایل کلاسیک، پوشیدن آن بهمراه شلوار جین و کفش اسپورت سفید است. زیر ژاکت یا کت نیز می‌توانید استایل خودمانی و غیررسمی با لباس یقه هفت بسازید.

بلوز یقه هفت استایل کلاسیک

9.      کت جین

در گذشته لباس‌های جین اغلب لباس‌های اسپورتی در نظر گرفته می‌شدند که  معمولا افراد کم سن و سال آن را برای خود انتخاب می‎‌کردند. اما امروزه انواع کت جین در مدل‌های مختلف موجب شده از استایل اسپورت گرفته تا کلاسیک یا مدرن بتوانند این مدل لباس را به کمد لباس‌هایشان اضافه کنند. به این روش‌ها کت جین را در استایل خود وارد کنید:

  • کت جین کوتاه (تا روی کمر) را با شلوار جین سفید و تیشرت یقه هفت بپوشید. این استایل می‌تواند برای اواخر فصل بهار یا اوایل فصل تابستان گزینه مناسبی باشد.
  • کت جین می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشیدن روی پیراهن کوتاه مشکی باشد. آن را با اسنیکرزهای سفید ست کنید و به یک دورهمی دوستانه بروید.
  • کت جین بلند را می‌توانید بعنوان مانتو بپوشید. پوشیدن یک بافت یقه اسکی ساده زیر آن می‌تواند این استایل ساده را برای فصل پاییز آماده کند.
کت جین و شلوار سفید در استایل کلاسیک

10.  شلوار پارچه‌ای راسته

به طور کلی شلوارهای راسته شلوارهای کلاسیکی هستند. اما در این بین شلوارهای پارچه‌ای راسته به کلاسیک شدن و شیک شدن استایل شما کمک بیشتری می‌کنند. شلوار راسته مشکی را در قدی انتخاب کنید که بالای مچ پای شما قرار بگیرد و آن را با یک کفش ساده مشکی پاشنه بلند بپوشید. همراه با این شلوار می‌توانید کت مشکی و شومیز سفید بپوشید. یک کیف دستی ساده در دست بگیرید و کاملا شیک و رسمی شوید.

شیک و کلاسیک بپوشید

کلاسیک بودن استایل شما بخشی از استایل شخصی شما محسوب می‌شود اما گاهی ممکن است بخواهید از اقلام موجود در این استایل برای ساده و مینیمال شدن استایل خود استفاده کنید. بنابراین شناخت اقلام مختلف این استایل می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *