مجله مد و فشن

معرفی استایل‌های مختلف: 10 استایل فشن که باید بشناسید

معرفی استایل‌های مختلف: 10 استایل فشن که باید بشناسید

اگر اهل دنبال کردن اخبار مد و دنیای پرزرق و برق آن باشید حتما با نام‌های مختلفی برای معرفی ست‌ها و استایل‌های متنوع روبرو شده‌اید. در دنیای مد هر استایلی مشخصه‌های خاص خودش را دارد و اقلام، طرح‌ها و گاها رنگ‌های به کار رفته در آن استایل ماهیت آن استایل را تعریف می‌کند. دانستن نام هر استایل و شناخت آن می‌تواند به افراد کمک کند بهتر بتوانند استایل شخصی خودشان را مشخص کنند. بنابراین در این مقاله به معرفی 10 استایل فشن و تعریف هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

10 استایل فشن که بیشتر به چشم می‌خورند

1.      استایل کلاسیک (Classic)

ساده‌ترین استایلی که احتمالا زیاد نام آن را شنیده باشید استایل کلاسیک است. استایلی که با نام کلاسیک شناخته شده است شامل لباس‌های ساده و به اصطلاح مینیمال می‌شود. این استایل اغلب شامل طرح‌های خیلی شلوغ و رنگ‌های خیلی روشن نمی‌شود. یک استایل ساده که اغلب از رنگ‌های خنثی، لباس‌های ساده و دامن‌های تا روی زانو تشکیل شده است. استایل کلاسیک را استایل مناسبی برای رفتن به محل کار یا ادارات و مراسم رسمی می‌شناسند.

استایل کلاسیک

2.      استایل اسپورت (Sport)

حتما این نوع استایل هم به خوبی می‌شناسید. همانطور که از نامش پیداست این استایل قرار است شما را به اندازه یک ورزشکار، راحت و آزاد نشان دهد. بنابراین شامل لباس‌های آزاد، سوییشرت‌های اورسایز، لگینگ، کفش‌های اسپورت یا ورزشی و کلاه لبه دار می‌شود. معمولا لباس‌های برندهای محبوب ورزشی نظیر آدیداس و نایک در این استایل به وفور به چشم می‌خورند. تیشرت‌های ساده بلند در فصل گرم و هودی‌های کلاه دار در فصل سرد از جمله مشخصه‌های این استایل فشن هستند.

استایل فشن اسپورت

3.      استایل رسمی (Formal)

فرقی نمی‌کند استایل شخصی شما چه باشد، به احتمال زیاد برای حضور یافتن در یک مراسم رسمی همانند ادارات و ملاقات‎های خاص نیاز است با استایل رسمی بیشتر آشنا شوید. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که استایل شخصی شما کلاسیک نیست ولی لازم است که برای حضور در برخی جمع‌ها یک استایل رسمی داشته باشید بد نیست در کمد کپسولی خود یک ست رسمی قرار دهید. یک کت ساده به رنگ مشکی، شلوار پارچه‌ای راسته ساده، یک شومیز سفید ساده از جمله اقلامی هستند که برای این استایل نیاز خواهید داشت.

استایل فشن فرمال

4.      استایل غیررسمی (Casual)

استایل کژال معمولا به لباس‌های ساده و معمولی گفته می‌شود که برای یک دورهمی صمیمی یا یک گردش روزمره به تن می‌کنید. در این استایل قرار نیست چیز خاصی را به نمایش بگذارید یا از رنگ‌های خاص استفاده کنید فقط هر چیزی را که در آن احساس راحتی می‌کنید را به تن می‌کنید. مثل یک تیشرت، شلوار جین یا بوت تخت یا اسنیکرز برای پیاده روی. مانتوهای گشاد و شال‌های تکرنگ می‌توانند همه در این استایل قرار بگیرند.

استایل کژوال

5.      استایل بوهمین (Bohemian)

به سراغ استایل‌های کمی خاص‌تر می‌رویم. استایلی که شاید از اقلام موجود در آن استفاده می‌کنیم اما اغلب ما نام آن را نمی‌دانیم. استایل بوهمین یا بوهو یک استایل فشن است که در دهه اخیر بیش از پیش به آن توجه شده و گاها به ترندی در دنیای مد تبدیل شده است. استایل بوهمین به دوره هیپی‌ها در دهه 1960 باز می‌گردد. استایلی که زندگی ساده و بی آلایش آن دوره را نشان می‌دهد. استایل بوهو در دنیای مد شامل لباس‌های راحت و گشاد از پارچه‌های طبیعی و رنگ‌های به اصطلاح زمینی می‌شود. در اصل رنگ‌ها بیش از هر چیزی در این استایل حرف برای گفتن دارند. رنگ‌های سفید، خاکی، کرم و رنگ‌های گرم نظیر قهوه‌ای و زرشکی را می‌توانید در این استایل ببینید.

اما علاوه بر رنگ‌ها، مدل لباس‌ها نیز متفاوت است. در اصل بسیاری استایل بوهمین را یک فرهنگ می‌دانند نه یک استایل ساده چرا که پیامی برای گفتن دارد که بیشترین توجه را به زندگی ساده و زمینی نشان می‌دهد. پیراهن‌های گشاد، لباس‌های خنک و نخی که گاها روی آن‌ها گلدوزی شده، گوشواره‌های بزرگ و بلند و ساک‌های دستی روی شانه میفتند از جمله اقلامی هستند که در این استایل فشن به چشم می‌خورند. در فصل سرد پوشیدن شال گردن‌های بلند و شُل در رنگ قهوه‌ای می‌تواند استایل شما را تکمیل کند.

استایل بوهمین یا استایل بوهو

6.      استایل پانک (Punk)

استایل پانک یک استایل کاملا متفاوت است که شاید بیشتر بتوان آن را مختص سنین خاصی دانست. سنینی که بیشتر به دنبال هیجان و متفاوت بودن هستند. در این استایل فشن بیش از هر چیزی اقلام چرمی نظیر ژاکت و شلوار چرم به چشم می‌خورد. اما از آنجایی که استایل پانک و گرانج بسیار شبیه به هم هستند در این سبک لباس پوشیدن نیز می‎‌توانید شلوارهای چهارخونه و شومیزهای اورسایز چهارخونه هم ببینید. شلوارهای جین زاپ دار، بوت‌های بزرگ و بندی و تیشرت‌هایی که اغلب به رنگ مشکی انتخاب می‌شوند مواردی هستند که این استایل را تعریف می‌کنند.

استایل پانک با شلوارهای دو رنگ
شلوار چهارخانه دو رنگ در سایت موجود است

7.      استایل راک (Rocker)

این استایل در پیروی از موسیقی راک بوجود آمده است چرا که راک استارها و گروه‌های مختلف آن معمولا لباس‌های خاصی به تن می‌کردند که به مرور تبدیل به یک استایل خاص برای هوادارانشان شد. معمولا تیشرت‌هایی با عکس‌های عجیب، شلوارهای چسبان مشکی، کفش‌های بزرگ و لژ دار، ژاکت چرم کوتاه و اکسسوری‌های خاص از جمله مواردی هستند که این استایل فشن را تعریف می‌کنند.

استایل راک

8.      استایل هنری (Artsy)

به استایل کمی متفاوت اما ملایم‌تر از دو استایل قبلی می‌رسیم. استایل هنری. افرادی که این نوع سبک لباس پوشیدن را دنبال می‌کنند اغلب تمایل دارند لباس‌هایشان کاملا متفاوت از بقیه باشد و معمولی هم نباشد. همین موجب شده سبک لباس پوشیدن هنری پر از رنگ‌های شاد و چشمگیر و طرح‌های غیرمعمول و اغلب هنری شود طوری که انگار به یک تابلوی نقاشی نگاه می‌کنید. در این استایل فشن اغلب لباس‌ها، از کیف گرفته تا شال و مانتو، دست ساز هستند یا حداقل طرحی با دست روی آن دوخته یا حتی کشیده شده است. همین منحصر به فرد بودن را نشان می‌دهد چرا که اغلب این لباس‌ها مختص فرد آماده شده‌اند یا در صورت وجود در بازار در تعداد محدودی وجود دارند.

افراد با خلاقیت هنری بالا، افرادی که علاقه به ساخت و طراحی چیزی نو دارند و به طور کلی به دنبال مد روز و ترندهای آن نیستند به راحتی می‌توانند بدون دغدغه از این سبک لباس پوشیدن پیروی کنند. تونیک‌های نامتقارن، کفش‌های رنگی، لباس‌هایی با طرح‌های غیرمعمول رنگی و اکسسوری‌های دراماتیک و خلاقانه از جمله اقلامی هستند که در این استایل فشن به چشم می‌خورند.  

استایل هنری

9.      استایل مجلل (Elegant)

کاملا مشخص است که در این سبک لباس پوشیدن قرار است چه لباس‌هایی ببینید. لباس‌های گرانقیمت و پرزرق و برق اقلامی هستند که به وفور در این نوع استایل فشن به چشم می‌خورد. رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، جواهرات چشمگیر و بزرگ و لباس‌هایی که برق می‎زنند تا با ظرافت زیادی کار شده هستند از جمله اقلامی هستند که به راحتی این استایل را برای بقیه قابل شناسایی می‌سازند.

استایل الگانت

10.  استایل تامبوی (Tomboy)

دنیای مد، ترکیبی از مدرنیته و سادگی است. همین موجب شده پوشیدن لباس‌های متفاوت برای خانم‌ها دیگر غیرعادی به نظر نرسد. بنابراین افرادی که دوست ندارند خیلی استایل زنانه یا دخترانه داشته باشند می‌توانند در استایل تامبوی از سبک لباس پوشیدن آقایان پیروی کنند. این شامل تیشرت‌های طرح دار پسرانه، کفش‌های کالج و تخت، شلوار بوی فرند و لباس‌های گشاد یا اورسایز می‌شود. اگر بخواهید کمی رسمی‌تر باشید پوشیدن کت شلوار و شومیز چهارخانه که بیشتر یک استایل مردانه را توصیف می‌کند نیز می‌تواند این سبک لباس پوشیدن را تعریف کند.

استایل تامبوی

با شناخت استایل‌های مختلف، هوشمندانه خرید کنید

دنیای مد پر از تغییر و تحویل است و هر تغییری نامی برای خود دارد. استایل‌های مختلف نیز به این 10 استایل فشن ختم نمی‌شوند قطعا مدل‌ها و سبک‌های لباس پوشیدن دیگری نیز هستند که در این لیست آورده نشده‌اند چرا که این 10 سبک بیش از سایر مدل‌ها به چشم می‌خورند و شناخت آن‌ها می‌تواند به بهتر استایل کردن لباس‌هایتان کمک کند. بعنوان مثال می‌دانید اگر بیشتر اهل پوشیدن لباس‌های ساده، تکرنگ و مینیمال هستید شما پیرو استایل کلاسیک هستید. بنابراین در این استایل به دنبال لباس‌های پرزرق و برق نمی‎روید چرا که می‌دانید در اغلب مواقع چنین لباس‌هایی را نمی‌پوشید. این مساله کمک می‌کند هوشمندانه‌تر خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *