مجله مد و فشن

استایل کردن کت با روش های مختلف

استایل کردن کت با روش های مختلف

فرقی نمی‌کند استایل شخصی شما چگونه باشد، وجود یک کت ساده زنانه یا کت چهارخانه در کمد لباس‌های شما می‌تواند تاثیر بسیاری به روی استایل کردن‌های متنوع شما داشته باشد. کت زنانه برای برخی از افراد فقط مناسب استایل کلاسیک یا رسمی است در حالیکه می‌توانید با یک کت چندین استایل مختلف را امتحان کنید. بنابراین با زینا استایلیش همراه باشید تا با ایده‌های مختلف استایل کردن کت آشنا شوید.  

5 روش برای استایل کردن کت

1.      سوییشرت/بافت + کت چهارخانه + شلوار کتان

یکی از استایل‌هایی که می‌توانید با کت برای فصل‌های سرد در نظر بگیرید پوشیدن کت و بافت یا سوییشرت است. این نوع استایل یک استایل غیررسمی محسوب می‌شود که در عین حال شما را شیک نشان داده و گرمای لازم برای فصل را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. با توجه به نوع کت زنانه‌ای که انتخاب می‌کنید، یک نوع بافت، ترجیحا یقه هفت سانت یا یقه اسکی، بپوشید. در صورتیکه کت شما ضخیم و پشمی است می‌توانید آن را روی یک هودی نیز استایل کنید. برای چنین استایلی معمولا شلوار کتان، کفش اسپورت یا نیم بوت اسپورت انتخاب بهتری است. هرچند می‌توانید همیشه شلوار جین اسکینی را نیز در چنین استایل‌هایی در نظر داشته باشید.

استایل کردن کت با روش های مختلف

2.      کت زنانه + شومیز سفید ساده + شلوار جین

یکی از استایل‌های زیبا و شیکی که می‌توانید با یک کت زنانه داشته باشید استایل کلاسیک یا رسمی است که خیلی ساده با ترکیب کت زنانه، شومیز سفید ساده و شلوار جین ایجاد می‌شود. هرچند در صورتی که کت انتخابی شما با یک شلوار همجنس و همسان همراه باشد این استایل حالت رسمی بیشتری به خود خواهد گرفت. در صورتیکه بخواهید این استایل حالت کلاسیک‌تری به خود بگیرد می‌توانید از ترکیب کت مشکی، شومیز سفید یا مشکی و شلوار جین یا پارچه‌ای مشکی استفاده کنید. معمولا در چنین استایلی می‌توانید کفش پاشنه بلند نیز اضافه کنید. در استایل غیررسمی‌تر نیز می‌توانید تاپ یا تیشرت ساده و گاها طرح‌دار را در زیر کت بپوشید.

استایل کردن کت با روش های مختلف

3.      بستن کمربند روی کت

با بستن کمربند به روی کت زنانه خود نه تنها شکلی متفاوت به آن می‌دهید بلکه فرم اندامتان نیز به شکل زیباتر و جذاب‌تری نمایان می‌شود. برای چنین استایلی می‌توانید یقه کت را بالا بدهید و یک شلوار گشاد پارچه‌ای را برای پوشیدن همراه با آن انتخاب کنید. هرچند باید این را نیز در نظر داشته باشید قرار دادن یقه به این شکل رسمی نیست و نباید در مراسم رسمی چنین استایلی را انتخاب کنید. اما برای میهمانی خودمانی می‌تواند چنین استایلی انتخاب مناسبی برایتان باشد.

استایل کردن کت با روش های مختلف

4.      پوشیدن کت با استایل لایه ای

یکی از روش‌های پوشیدن کت که اغلب در فصل تابستان کاربرد دارد پوشیدن کت به روی پیراهن بلند یا کوتاه است که استایل لایه‌ای محسوب می‌شود. علاوه بر این، پوشیدن کت زیر ترنچ کت نیز در فصل پاییز می‌تواند همین استایل را تداعی کند. استایل لایه‌ای یکی از انتخاب‌های مناسب برای فصل پاییز است چرا که در طول روز ممکن است دمای هوا سرد و گرم شود بنابراین پوشیدن چند لایه روی هم موجب می‌شود در طول روز مشکلی با دمای هوا نداشته باشید.

استایل کردن کت با روش های مختلف

5.      کت اورسایز بعنوان پیراهن کوتاه

پوشیدن کت اورسایز با یک بوت بلند یکی از ترندهای امسال بوده است. در این استایل کت را به جای پیراهن به تن کرده و زیر آن دامن کوتاه یا شلوارک می‌پوشند و برای تکمیل این استایل یک بوت بلند، ترجیحا تا زیر زانو، به پا می‌کنند. این استایل می‌تواند برای یک میهمانی استایل شیک و غیررسمی باشد بخصوص برای افرادی که دوست دارند استایل متفاوتی در میهمانی‌های خودمانی داشته باشند. بستن کمربند روی این استایل می‌تواند جذابیت بیشتری به آن ببخشد.

استایل کردن کت با روش های مختلف

چطور کت مناسب انداممان انتخاب کنیم؟

پیش از هر چیزی لازم است شکل اندامتان را بشناسید. کت‌ها با توجه به اندام هر فردی شکلی متفاوت به بدن او می‌بخشد بنابراین شاید همه مدل‌های کت مناسب شما نباشند. مدل کت باید طوری انتخاب شود که نقاط ضعف اندامتان را پوشانده و نقاط قوت را نشان دهد. قد کت، رنگ و طرح آن را با توجه به اندامتان و استایلی که می‌خواهید داشته باشید انتخاب کنید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که کت لباسی نیست که بتوانید به تنهایی آن را بپوشید و اغلب باید لباس‌های دیگری که همراه با آن به تن می‌کنید را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر سایز کلی کت، سایز آستین آن نیز بسیار مهم است. قد آستین یک کت نباید به قدری بلند باشد که تا روی دستتان را بپوشاند. همچنین نباید خیلی بالاتر از مچ دست قرار بگیرد. بنابراین اگر می‌خواهید کت را آنلاین سفارش دهید حتما به قد آستین توجه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *