مجله مد و فشن

رنگ سال 2022 و نقش آن در دنیای مد

رنگ سال 2022 و نقش آن در دنیای مد

در رنگی‌ترین روزهای سال میلادی قرار داریم، زمانیکه کمپانی پنتون (Pantone) رنگ سال پیش رو را معرفی می‌کند. از آنجایی که هر رنگی حرفی دارد و داستانی را بازگو می‌کند، رنگ سال 2022 نیز این سال را متفاوت توصیف می‌کند. رنگی که به گفته مدیران شرکت پنتون برای اولین بار به آرشیو رنگ‌های این کمپانی اضافه شده که هدف آن هم وارد شدن به دنیای کاملا جدید بعد از دو سال درگیری با قرنطینه و پاندمی اعلام شده است. این رنگ با نام Very Peri معرفی شده که آن را نوعی رنگ آبی-بنفش می‌دانند. آیا فکر می‌کنید یک رنگ می‌تواند آینده را پیش بینی کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این رنگ خاص بدانیم.

رنگ Very Peri چیست؟

2021 سال تغییر و تحول بود، سالی که در خیلی از کشورها بالاخره قرنطینه به پایان رسید، مردم راه جدیدی برای کار کردن، ارتباط برقرار کردن و به طور کلی زندگی کردن پیدا کردند. این تغییر و تحول، دنیای جدیدی را پیش رویمان نشان می‌دهد. دنیایی که در سال 2022 با تغییر و تحولات بیشتری همراه خواهد بود. رنگ Very Peri نیز قرار است چنین احساسی را در ما ایجاد کند.

رنگ سال 2022

رنگ سال 2022 یک رنگ ترکیبی است که شاید تا به امروز طیف‌های مختلفی از آن را دیده باشیم اما تا به حال با این نام آن را نمی‌شناختیم. رنگی که وفاداری و ثبات رنگ آبی را با انرژی و هیجان رنگ قرمز ترکیب می‌کند که در کنار هم رنگی با حس قدرت و تازگی ایجاد می‌کند. رنگ Very Peri اگرچه ترکیبی از دو رنگ آبی و قرمز است و رنگ بنفش را تداعی می‌کند اما سرمای رنگ آبی در آن بیشتر به چشم می‌خورد. به همین دلیل آن را بیشتر رنگ آبی-بنفش می‌دانند. بنابراین هنگام استفاده از این رنگ خاص باید به سرد بودن آن توجه ویژه‌ای شود. این رنگ به نوعی آینده را با نوری جدید نشان می‌دهد.

رنگ سال 2022

برای پیدا کردن رنگ سال بعد، مدیران و کارکنان کمپانی پنتون طی سال از حوزه‌های مختلفی الهام می‌گیرند، از ورزش گرفته تا مد، تا بازی‌های رایانه‌ای و اخبار تکنولوژی، به این توجه می‌شود که مردم بیشتر درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. و جالب است که یکی از مواردی که به انتخاب رنگ سال 2022 کمک کرده است بازی‌های ویدیویی بوده است. به گفته مدیران این کمپانی، این بازی‌ها تاثیر بسیاری به روی پدیدی آمدن رنگ Very Peri داشته است. چرا که آن‌ها می‌خواهند رنگ سال جدید منعکس کننده اتفاقاتی باشد که در حال رخ دادن است. رنگ سال پنتون علاقه مردم به پیدا کردن امید را نشان می‌دهد.

رنگ سال 2022

Very peri یا آبی-بنفش یک رنگ طبیعی نیز محسوب می‌شود. این رنگ را در طبیعت در گل‌های اسطوخودوس، بنفشه و یاس می‌بینیم و همه این‌ها حس آرامش و مثبت اندیشی را در آدم زنده می‌کند.

رنگ سال در دنیای مد

رنگ‌ها در دنیای مد بسیار پررنگ‌تر از زمینه‌های دیگرند چرا که این دنیا این رنگ‌ها را به تن ما می‌آورد و در حقیقت ما را با رنگ‌ها آشتی می‌دهد. هدف کمپانی پنتون نیز از ابتدا همین بوده است: آشنا کردن مردم با دنیای رنگ‌ها و وارد کردن آن‌ها به زندگیشان. همین موجب شده با معرفی رنگ سال، دنیای مد نیز تغییراتی داشته باشد تا بتواند این رنگ جدید را به دنیای خود وارد کند. برای این کار نیز لازم است به چرخه رنگ توجه بیشتری شود تا بتوان این رنگ را با سایر رنگ‌ها ترکیب کرده و استایل‌هایی جذاب و متفاوت در سال جدید ایجاد کرد. با توجه به اینکه رنگ سال 2022 یک رنگ کاملا جدید است هنوز باید تحقیقاتی پیرامون بهترین گزینه‌های استفاده از این رنگ در مد و پوشاک انجام شود. اما برخی از توصیه‌ها برای استفاده از این رنگ به شرح زیر است:

ترکیب رنگ بنفش و سبز

از آنجایی که رنگ سال 2022 یک نوع رنگ بنفش محسوب می‌شود با نگاه به رنگ‌های مکمل رنگ بنفش می‌توانیم برخی از رنگ‌هایی که می‌توان با آبی-بنفش ست کرد را بیابیم. در چرخه رنگ، روبروی رنگ بنفش، رنگ سبز و زرد قرار دارد. با توجه به اینکه این طیف رنگی کمی آبی بیشتری در خود دارد و رنگ سرد محسوب می‌شود، بهتر است آن را با رنگ سبز تیره‌تر ست کنید تا رنگ سبز خیلی در استایل شما پدیدار نشود و فقط بعنوان مکمل رنگ بنفش استفاده شود.

ترکیب رنگ بنفش و آبی

یکی دیگر از روش‌های ترکیب کردن رنگ‌ها استفاده از رنگ‌های آنالوگ است. یعنی ترکیب رنگ اصلی با رنگی که در چرخه رنگ کنار آن قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه رنگ very peri آبی بیشتری در خود دارد، نزدیک‌ترین رنگ به آن رنگ آبی تیره خواهد بود. بناباین برای ایجاد یک استایل مونوکروم می‌توانید از رنگ آبی کنار این رنگ استفاده کنید.

ترکیب رنگ بنفش و نارنجی

بنفش و نارنجی هر دو رنگ‌های ترکیبی هستند. نارنجی رنگ گرمی است که در کنار رنگ آبی-بنفش می‌تواند یک هارمونی و تعادلی ایجاد کند.

رنگ سال 2022

دنیای خود را رنگی‌تر کنید

همانطور که دیدید رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای مد و استایل کردن دارند، آن‌ها هریک پیامی را می‌رسانند و تصویری قدرتمندتر، شیک‌تر و جذاب‌تر از شما به نمایش می‌گذارند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید هر رنگی را چطور در لباس‌هایتان به کار ببرید و در کنار کدام رنگ‌ها قرار دهید. زینا استایلیش را دنبال کنید تا اطلاعات کامل‌تری درباره دنیای مد و رنگ‌ها کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *