مجله مد و فشن

راهنمای پوشیدن لباس‌‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟

راهنمای پوشیدن لباس‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟

لباس‌های راه راه یکی از طرح‌های محبوبی هستند که از گذشته تا به امروز همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند. طرح راه راه نه تنها زیبایی بصری خاصی در ظاهر ایجاد می‌کند بلکه به دلیل خطوط و تفاوت رنگی که بینشان وجود دارد به روی اندامتان نیز تاثیرگذار است. بنابراین می‌توانید از این لباس‌ها برای لاغرتر و بلندقدتر دیده شدن استفاده کنید. اما تنها کاربرد لباس‌های راه راه این نیست و با توجه به نوع اندامتان می‌توانید بهترین استفاده را از این طرح‌ها ببرید.

چطور با لباس راه راه زیباتر دیده شویم؟

اگر اندام قلب شکلی دارید

اگر شانه‌های شما از باسن و ران‌هایتان بزرگتر است، شما اندام قلب شکل دارید. این بدین معناست که بیشتر وزن شما در بالاتنه و روی شانه‌هایتان به چشم می‌آید. به همین دلیل شما باید از پوشیدن بلوز یا هر لباسی که بالاتنه آن طرح راه راه افقی دارد بپرهیزی چرا که خطوط افقی تصویری پهن‌تر و عریض‌تر به نمایش می‌گذارد بنابراین اگر نمی‌خواهید بالاتنه شما بیش از آنچه است بزرگ دیده شود نباید راه راه افقی بپوشید. خطوط عمودی برای بالاتنه اندام شما مناسب‌تر است چرا که شما را کشیده نشان می‌دهد.

در عین حال، اگر طرح راه راه را برای لباس‌هایی پایین تنه خود همانند دامن انتخاب کرده‌اید، خطوط افقی می‌توانند تعادل بیشتری در اندام شما ایجاد کنند. چرا که در اندام قلب شکل پایین‌تنه از بالاتنه کوچک‌تر است و شما با پوشیدن خطوط افقی آن را عریض‌تر و متعادل‌تر نسبت به بالاتنه نشان می‌دهید.

خرید شومیز مجلسی سفید

خرید انواع شومیز مجلسی سفید
بلوز راه راه عمودی

اگر اندام گلابی شکل دارید

اندام گلابی برخلاف اندام قلبی است. یعنی پایین‌تنه نسبت به بالاتنه درشت‌تر است. بنابراین اگر سرشانه شما نسبتا کوچک‌تر از پایین تنه شماست بهتر است از تاپ و بلوزهایی با خطوط راه راه افقی استفاده کنید تا عرض شانه شما را کشیده‌تر نشان دهد. در نظر داشته باشید که هر چه عرض این خطوط بیشتر باشد بالاتنه شما پُرتر دیده میشود. در عوض برای پایین تنه از لباس‌هایی با راه راه عمودی استفاده کنید تا اندامتان متعادل دیده شود.

راه راه افقی

اگر اندام مستطیلی دارید

به اندامی مستطیلی گفته میشود که از بالا تا پایین یکدست دیده شود. افرادی که اندام مستطیلی دارند اندازه بالاتنه و پایین تنه‌شان به یک اندازه است و هیچیک وزن بیشتری نسبت به دیگری ندارد. اما در عین حال این افراد اغلب خیلی یک تنه هستند و قوس خاصی در اندامشان ندارند. در چنین حالتی، طرح راه راه می‌تواند به شما کمک کند به اندامتان شکلی متفاوت ببخشید.

خطوط افقی با عرض متفاوت بهترین انتخاب شما خواهد بود. این خطوط از آنجایی که سایز یکسانی ندارند تصویری خمیده و ناهمسان از اندام شما نشان می‌دهد و شما را از یک تنه بودن دور میکند. خطوط راه راه باریک شما را باریک نشان داده و راه راه عریض‌تر اندام شما را کمی پهن می‌کند. بنابراین ترکیب این خطوط می‌تواند تعادل اندام شما را نگه داشته و موجب شود در نواحی لاغرتر و در نواحی دیگر درشت‌تر دیده شوید.

راهنمای پوشیدن لباس‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟

اگر ریزنقش هستید

افراد ریز نقش افرادی هستند که از سایز مدیوم کوچک‌ترند و همانطور که پیداست ریزنقش و کوچک اندام هستند. اگر می‌خواهید قدتان بلندتر دیده شود بهتر است خطوط عمودی باریک را انتخاب کنید چرا که خطوط افقی و درشت موجب می‌شود شما کوتاه‌تر دیده شوید. انتخاب شلوار راه راه می‌تواند پاهای شما را بلندتر نشان دهد.

خرید شلوار جین زنانه

خرید انواع شلوار جین زنانه
راهنمای پوشیدن لباس‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟

اگر اندام ساعت شنی دارید

اگر بالا تنه و پایین تنه شما به یک اندازه است ولی کمر باریکی دارید اندام شما ساعت شنی است. در چنین حالتی شما خیلی خوش شانس هستید چرا که نگرانی بابت انتخاب لباس راه راه ندارید و می‌توانید هر مدل راه راهی که دلتان بخواهد را بپوشید. اما با توجه به کمرباریکی که دارید بهتر است لباس خود را طوری انتخاب کنید که تمرکز روی باریک بودن کمر قرار بگیرد. بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که در کمر تنگ میشوند یا با کمربند خطوط راه راه بالا و پایین آن جدا میشود. بهتر است از پوشیدن لباس‌هایی که گشاد هستند بپرهیزید تا زیبایی اندامتان پنهان نشود.

طرح راه راه برای اندام ساعت شنی

لباس راه راه را چطور ست کنیم؟

حال که میدانیم چه نوع راه راهی را برای چه اندامی انتخاب کنیم، چند ایده برای ست کردن لباس راه راه هم مرور میکنیم.

  • یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پوشیدن لباس راه راه این است که بلوز راه راه را با یکی از مدل‌های شلوار جین ست کنید. می‌توانید بلوز گشادتر را برای اندام درشت انتخاب کنید. بخصوص اگر نمی‌خواهید لباستان در بالاتنه به بدنتان بچسبد و شما را درشت‌تر نشان دهد.
راهنمای پوشیدن لباس‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟
  • یک روش کلاسیک ست کردن لباس راه راه، پوشیدن یک تیشرت راه راه با شلوار یا دامن مشکی است. از آنجایی که طرح راه راه نظرات را به خود جلب میکند، پوشیدن یک لباس تک رنگ مشکی یا سفید در پایین تنه می‌تواند در این تصویر تعادلی ایجاد کند.
  • اگر پیراهن راه راه میپوشید می‌توانید با بستن کمربند تصویر بهتری از آن ایجاد کنید.
  • با وجود اینکه میتوانید دامن را با توجه به اندامتان با راه راه عمودی یا افقی انتخاب کنید، بهتر است شلوار را در بیشتر مواقع با راه راه عمودی بپوشید چرا که این طرح به روی شلوار زیباتر از راه راه افقی دیده میشود.
شلوار راه راه
  • از پوشیدن راه راه عمودی و افقی در بالاتنه و پایین تنه بپرهیزید. تضاد موجود در این طرح شما را نامرتب و خسته کننده نشان می‌دهد.
  • از پوشیدن لباسی که راه راه آن رنگارنگ است نترسید. رنگها می‌توانند جلوه زیباتری به استایل شما ببخشند. همچنین با توجه به رنگهای موجود در این راه راه‌ها می‌توانید سایر لباس‌هایتان را انتخاب کنید.
  • در فصول سردتر سال می‌توانید یک بلوز راه راه را زیر یک کت تک رنگ و پاییزه بپوشید و استایلی شیک ایجاد کنید. در چنین حالتی بهتر است یک شلوار جین اسکینی را به استایلتان اضافه کنید.
راهنمای پوشیدن لباس‌های راه راه : طرح راه راه مناسب چه کسانی است؟

سخن پایانی

طرح راه راه همانند طرح‌های چهارخانه بسیار محبوب و پرکابرد هستند و می‌توانند اندام شما را متفاوت و جذاب‌تر نشان دهند. بنابراین بد نیست در استایل کردنتان با توجه به نوع اندامی که دارید از این طرح نیز استفاده کنید تا شیک‌تر و خوش استایل‌تر دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *